<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8159/519565/aprovacio-definitiva-de-l-ordenanca-fiscal-regulad/xml">
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:dataPublicacio>2013-07-02</env:dataPublicacio>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <dc:date>2013-07-02</dc:date>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;ELEVACIÓ AUTOMÀTICA A DEFINITIU DE L’ACORD PROVISIONAL DE L’ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA DE CLAVEGUERAM.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Primer. Passat el termini d’exposició pública de l’acord adoptat pel Ple de l’Ajuntament en sessió ordinària de data 9 de maig de 2013 sobre l&amp;apos;aprovació provisional de la modificació de l’ordenança fiscal reguladora de la taxa de clavegueram, i no havent-se presentat reclamacions, s’eleva a definitiu l’esmentat acord conformement disposa l’article 17.3 del RDL 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Segon. El text íntegre de l’Ordenança es publicarà al BOIB, conformement l’establert a l’article 17.4 del RDL 2/2004.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Tercer. Contra el present acord definitiu de l’Ordenança Fiscal, els interessats podran interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala del Contenciós Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptats a partir del dia següent al de la publicació del present acord en el BOIB.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="ca-ES" style="text-decoration: none; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA DE CLAVEGUERAM.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 1. Fonament i naturalesa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases de Règim Local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 al 19 del RDL 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajuntament estableix la taxa de clavegueram, que es regirà per aquesta ordenança fiscal, les normes de la qual s’atenen al que disposa l’article 57 de l’esmentat RDL 2/2004.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 2. Fet imposable.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Constitueix el fet imposable de la taxa:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-left: 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a) L’activitat municipal, tècnica i administrativa que té per objecte verificar si es donen les condicions necessàries per a autoritzar la connexió a la xarxa de clavegueram municipal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-left: 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b) La prestació dels serveis d’evacuació de femtes, d’aigües negres i residuals, a través de la xarxa de clavegueram municipal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 3. Subjecte passiu.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Són subjectes passius les persones físiques i jurídiques i les entitats a les quals es refereix l’article 35 de la Llei General Tributària que sol·licitin o resultin beneficiades o afectades pels serveis o activitats municipals, referides a l’article 2n.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. Tindrà la consideració de substitut del contribuent, el propietari de les vivendes o locals, el qual podrà transferir, si escau les quotes satisfetes sobre els respectius beneficiaris del servei.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 4. Responsables.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques o jurídiques a què es refereixen els articles 41 i 42 de la Llei General Tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l’abast que assenyala l’article 43 de la Llei General Tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 5. Quota tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. La quota tributària corresponent a la concessió de la llicència o autorització de connexió a la xarxa de clavegueram s’exigeix per una sola vegada i consisteix en la quantia fixa de 180 euros per habitatge o local.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. La quota tributària de la prestació de serveis és la següent:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" class="tipusTaula1" style="width: 381px"&gt; 
 &lt;tbody&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 288px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 70px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;&lt;strong&gt;euros/any&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 288px"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;1.- Per aparcaments amb subministrament d’aigua potable&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 70px"&gt; &lt;p style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;6,00&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 288px"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;2.- Per habitatge&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 70px"&gt; &lt;p style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;16,00&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 288px"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;3.- Per locals amb activitats econòmiques i grans magatzems&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 70px"&gt; &lt;p style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;30,00&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 288px"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;4.- Per bars, restaurants, perruqueries i similars&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 70px"&gt; &lt;p style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;100,00&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 288px"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;5.- Per indústries&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 70px"&gt; &lt;p style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;450,00&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 288px"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;6.- Per grans indústries&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 70px"&gt; &lt;p style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;2.500,00&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
 &lt;/tbody&gt; 
&lt;/table&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 6. Exempcions i bonificacions.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;No es concedirà cap exempció o bonificació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 7. Meritació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Es merita la taxa i neix l’obligació de contribuir quan s’inicia l’activitat municipal que constitueix el seu fet imposable.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;S’entén iniciada aquella activitat:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-left: 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a) En la data de presentació de l’oportuna sol·licitud de la llicència de connexió, si el subjecte passiu la formula expressament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-left: 40px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b) Des que tengui lloc l’efectiva connexió a la xarxa de clavegueram municipal. La meritació per aquesta modalitat de la taxa es produeix amb independència que s’hagi obtingut o no la llicència de connexió i sense perjudici de la iniciació de l’expedient administratiu que pugui instruir-se per la seva autorització.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. Els serveis d’evacuació de femtes, aigües negres i residuals, i de la seva depuració tenen caràcter obligatori per a tots els habitatges del municipi que tenguin façana a carrers, places o vies públiques en què hi hagi clavegueram, sempre que la distància entre la xarxa i la finca no excedeixi de cent metres, i es merita la taxa encara que els interessats no procedeixin a efectuar la connexió a la xarxa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 8. Declaració, liquidació i ingrés&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Els subjectes passius substituts del contribuent han de formular les declaracions d’alta i baixa en el cens de subjectes passius de la taxa, en el termini que hi hagi entre la data en què es produeix la variació en la titularitat de la finca i el darrer dia del mes natural següent. Aquestes darreres declaracions produiran efecte a partir de la primera liquidació que es practicarà una vegada acabat el termini de presentació de les esmentades declaracions d’alta i baixa. La inclusió inicial en el cens es farà d’ofici una vegada concedida la llicència de connexió a la xarxa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. Les quotes exigibles per aquesta taxa es liquidaran i recaptaran pels al·ludits períodes i en els mateixos terminis que els rebuts de subministrament i consum d’aigua.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. En el supòsit de llicència de connexió, el contribuent ha de formular l’oportuna sol·licitud i, una vegada concedida, l’Ajuntament practicarà la liquidació corresponent, que serà notificada per a ingrés directe en la forma i terminis que assenyala el Reglament General de Recaptació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 9. Infraccions i sancions.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En tot allò relatiu a la qualificació d’infraccions tributàries, així com de les sancions que a les mateixes corresponguin en cada cas, s’estarà a allò que disposen els articles 178 i següents de la Llei General Tributària. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;div style="page-break-after: always"&gt; 
 &lt;span style="display: none"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;
&lt;/div&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;DISPOSICIÓ FINAL&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La present Ordenança Fiscal, entrarà en vigor i s’aplicarà a partir del dia següent al de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears i estarà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Bunyola, 21 de juny de 2013&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;El Batle,&lt;/strong&gt;&lt;br /&gt; &lt;span lang="ca-ES"&gt;&lt;span style="font-weight: normal"&gt;Jaume Isern Lladó. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;]]</env:contingut>
    <env:numeroRegistre>12617</env:numeroRegistre>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">32163</env:numPaginaInicial>
    <env:idEnviament>519565</env:idEnviament>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Aprovació definitiva de l'Ordenança Fiscal Reguladora de la Taxa de Clavegueram del municipi de Bunyola ]]</env:sumariEnviament>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8159/519565/aprovacio-definitiva-de-l-ordenanca-fiscal-regulad/"/>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2013/8159"/>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">32165</env:numPaginaFinal>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">10</env:ordre>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:dataRegistre>2013-06-28</env:dataRegistre>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1195"/>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
