<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8151/518353/ordenanca-fiscal-reguladora-de-la-taxa-per-la-pres/xml">
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:dataRegistre>2013-06-12</env:dataRegistre>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2013/8151"/>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1143"/>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Ordenança fiscal reguladora de la taxa per la prestació de serveis administratius en matèria turística]]</env:sumariEnviament>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:dataPublicacio>2013-06-15</env:dataPublicacio>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">27318</env:numPaginaFinal>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span style="color: black"&gt;En la sessió ordinària de dia 31 de maig de 2013 el Ple del Consell Insular d’Eivissa resolgué les al·legacions presentades i aprovà amb caràcter definitiu l’ordenança fiscal reguladora de la &lt;/span&gt;taxa per la prestació de serveis administratius en matèria turística.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span style="color: black"&gt;D’acord amb el que disposa l’article 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les IIles Balears, procedeix la seua publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, com a condició per a la seua entrada en vigor.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Eivissa, 10 de juny de 2013&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;La Secretaria Tècnica de l’Àrea d’Esports i Joventut&lt;br /&gt; i de l’Àrea de Cultura, Turisme i Agricultura,&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;br /&gt; Concepción Rebollo Laserna&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ANNEX&lt;br /&gt; Taxa per la prestació de serveis administratius en matèria turística&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;h2&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 1. Fonament i naturalesa&lt;/span&gt;&lt;/h2&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l&amp;apos;article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d&amp;apos;abril, reguladora de les bases de règim local i de conformitat al que disposen els articles 15 a 19 del Text refós de la llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest Consell Insular d’Eivissa estableix la Taxa per la prestació de serveis administratius en matèria turística, que es regirà per aquesta Ordenança fiscal, les normes de la qual atenen el que estableix l&amp;apos;article 57 de l&amp;apos;esmentat Text refós.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 2. Fet imposable.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Constitueixen el fet imposable d’aquesta taxa:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a) La tramitació de la declaració responsable d’inici d’activitat turística (DRIAT) relativa a l’obertura d’establiments turístics i a l’activitat de comercialització d’estades turístiques en habitatges, de comunicacions relatives a canvis de titularitat, reforma, ampliació, categoria i/o canvi de grup, reobertura, baixes temporals, baixes definitives d’establiments turístics i qualsevol modificació de les dades inscrites en els registres turístics, com també l’habilitació i l’expedició dels carnets i el reconeixement de qualificacions professionals de les professions turístiques reglades.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b) L’emissió d’informes tècnics i jurídics i l’expedició de certificats en matèria de turisme.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;c) L’activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota classe de documents que expedeixi i d’expedients de què entengui el Departament de Turisme del Consell Insular d’Eivissa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. A aquests efectes, s’entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada pel particular o redundi en el seu benefici tot i que no hagi mediat sol·licitud expressa de la persona interessada.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. No estarà subjecta a aquesta taxa la tramitació de documents i expedients necessaris per al compliment d’obligacions fiscals, així com les consultes tributàries, els expedients de devolució d’ingressos indeguts, els recursos administratius contra resolucions de la Corporació de qualsevol índole i els relatius a la prestació de serveis o realitzacions d’activitats de competència de la Corporació i la utilització privativa o l’aprofitament especial de béns de domini públic del Consell Insular d’Eivissa, que estiguin gravades per una altra taxa o pels quals aquest Consell Insular exigeixi un preu públic.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 3. Exempcions&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La taxa s’ha d’exigir sempre que es verifiqui el fet imposable, sense cap tipus d’exempcions objectives ni subjectives.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 4. Subjecte passiu.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Són subjectes passius d’aquesta taxa els que sol·licitin la realització d’una activitat administrativa de les descrites en el fet imposable i prestada pel Departament de Turisme o qualsevol ens dependent, o bé els que en siguin afectats o beneficiaris.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 5. Quantia.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La quota tributària d’aquesta taxa es determina per l’aplicació de les tarifes següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;A) Establiments d’allotjament turístic&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;A1. Inici de l’activitat de l’establiment i increment del número de places: &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Hotels i hotels apartaments, per plaça: 25 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Hotel rural, agroturisme i turisme d’interior, per plaça: 25 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Apartaments, per plaça: 25 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Càmpings, per plaça: 25 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Altres establiments d’allotjament turístic, per plaça: 25 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;A2. Comunicació de canvis de titularitat, declaració de categoria, reforma, baixa temporal i baixa definitiva:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Fins a 200 places: 200 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Fins a 500 places: 300 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Més de 500 places: 600 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;A3. Comunicació de canvis de categoria i/o canvi de grup i explotació conjunta de l’establiment, per plaça: 3 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;A aquest efecte, s’entén per canvi de categoria l’accés a una classe superior. No es considerarà canvi de categoria l’obtenció de la qualificació “superior” o “gran luxe”.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;A4. Informe tècnic per esmena de deficiències en els supòsits A1, A2 i A3: 65 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;A5. Qualsevol altra modificació de les dades inscrites: 25 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;A6. Informes de viabilitat o altres informes tècnics: 300 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;B) Establiments de restauració&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;B1. Inici de l’activitat: 265 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;B2. Comunicació de canvi de titularitat o de grup: 79,5 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;B3. Qualsevol altra modificació de les dades inscrites: 25 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;B4. Informe tècnic: 50 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;C) Establiments d’oferta d’entreteniment i activitats recreatives, esportives, culturals o lúdiques, i totes les que tenguin una naturalesa complementària al sector turístic.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;C1. Inici de l’activitat: 900 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;C2. Comunicació de canvi de titularitat o de grup: 270 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;C3. Qualsevol altra modificació de les dades inscrites: 25 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;C4. Informe tècnic: 50 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;D) Empreses d’intermediació turística: Agències de viatges, mediadores turístiques, central de reserves.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;D1. Inici de l’activitat: 450 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;D2. Obertura d’un segon establiment i els següents, inclosos els establiments virtuals, per unitat: 200 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;D3. Comunicació de canvi de titularitat: 200 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;D4. Adaptació a la nova reglamentació i inspecció: 150 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;D5. Qualsevol altra modificació de les dades inscrites: 25 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;E) Comercialització d’estades turístiques&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;E1. Inici de l’activitat: 600 euros&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;E2. Renovació de l’acreditació de qualitat: 400 euros&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;E3. Comunicació de canvi de titularitat: 300 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;E4. Adaptació a la nova reglamentació i inspecció: 150 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;E5. Qualsevol altra modificació de les dades inscrites: 25 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;F) Guies turístics&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;F1. Habilitació i expedició del carnet i reconeixement de qualificacions professionals: 50 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;G) Habitatges turístics de vacacions&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;G1. Comunicació de canvi de titularitat: 300 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;G2. Qualsevol altra modificació de les dades inscrites: 25 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;H) Serveis administratius en general del Departament de Turisme&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;H1. Expedició de certificats, informes o similars no contemplats als epígrafs anteriors, per expedient consultat: 100 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;H2. Fulls de reclamació: 2 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;h2&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 6. Bonificacions de la quota&lt;/span&gt;&lt;/h2&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;No es concedirà cap bonificació dels imports de les quotes tributàries assenyalades en la tarifa d’aquesta taxa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;h2&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 7. Meritació&lt;/span&gt;&lt;/h2&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La taxa es merita en el moment de presentar la declaració responsable o comunicació, quan se sol·licita el servei a què es refereix el fet imposable o quan el servei es presta en els casos en què l’activitat administrativa sigui d’ofici.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;h2&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 8. Declaració i ingrés&lt;/span&gt;&lt;/h2&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. La taxa s’exigirà en règim d’autoliquidació, mitjançant la fixació en el document d’una impressió, produïda per qualsevol mitjà, que permeti a la intervenció controlar en tot moment els imports cobrats.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. Les certificacions o documents que expedeixi l’Administració del Consell en virtut d’ofici de jutjats o tribunals per tota classe de plets, no s’entregaran ni remetran sense que prèviament s’hagi satisfet la corresponent quota tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;h2&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 9. Infraccions i sancions&lt;/span&gt;&lt;/h2&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En tot allò relatiu a la qualificació d’infraccions tributàries, així com de les sancions que els corresponguin en cada cas, s’estarà al que disposen els articles 77 i següents de la Llei General Tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;h2&gt; &amp;nbsp;&lt;/h2&gt; 
&lt;h2&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Disposició Addicional&lt;/span&gt;&lt;/h2&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;L’actualització de les tarifes, sempre que no superin la variació de l’índex de Preus al consum, s’efectuarà mitjançant els pressupostos generals anuals.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Disposició derogatòria&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Queda derogat l’epígraf segon de l’article 7 de l’ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius, publicada al BOIB núm. 174 EXT. de 21-11-2005.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;h2&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Disposició Final&lt;/span&gt;&lt;/h2&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Aquesta Ordenança Fiscal entrarà en vigor als vint dies després de la seua publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt;]]</env:contingut>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <dc:date>2013-06-15</dc:date>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8151/518353/ordenanca-fiscal-reguladora-de-la-taxa-per-la-pres/"/>
    <env:idEnviament>518353</env:idEnviament>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">27315</env:numPaginaInicial>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">90</env:ordre>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/174"/>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:numeroRegistre>11469</env:numeroRegistre>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
