<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8134/516030/acord-derogacio-ordenanca-fiscal-taxa-aprofitament/xml">
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <dc:date>2013-05-16</dc:date>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Havent-se aprovat pel Ple d’aquest Ajuntament en sessió ordinària de dia 28 de febrer de 2013 i en compliment del que preveuen els articles 15 i 17 del T.R. de la Llei Reguladora d’Hisendes Locals, R.D. Leg. 2/2004, de 5 de març, es realitza la publicació de:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Acord de derogació de:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;ORDENANÇA FISCAL TAXA PER APROFITAMENT ESPECIAL DEL DOMINI PÚBLIC LOCAL, A FAVOR D’EMPRESES EXPLOTADORES DE SERVEIS DE SUBMINISTRAMENTS D’INTERÈS GENERAL.&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Article 1r.- Fonament i naturalesa&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;A l’empara del previst als articles 57, 20 i 24.1 del text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, es regula la taxa per utilització privativa o aprofitaments especials constituïts en el sòl, subsòl o volada de les vies públiques municipals, a favor d’empreses explotadores de serveis de subministraments que resultin d’interès general o afectin a la generalitat o a una part important del veïnat, que es regirà per la present Ordenança fiscal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Article 2n.- Fet imposable&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Constitueix el fet imposable de la taxa el gaudiment de la utilització privativa, o els aprofitaments especials constituïts en el sòl, subsòl o volada de les vies públiques municipals, a favor d’empreses o entitats que utilitzen el domini públic per a prestar els serveis de subministraments que resultin d’interès general o afectin la generalitat o una part important del veïnat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. L’aprofitament especial del domini públic es produirà sempre que per a la prestació del servei de subministrament calgui utilitzar antenes, instal·lacions o xarxes que materialment ocupen el sòl, subsòl o volada de les vies públiques municipals, amb independència de qui sigui el titular de les xarxes.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. En particular, es comprendran entre els serveis referits als apartats anteriors, els subministraments d’aigua, gas, electricitat, telefonia fixa, telefonia mòbil i altres mitjans de comunicació que es prestin, total o parcialment, a través de xarxes i antenes que ocupen el domini públic municipal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Article 3r.- Subjectes passius&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Són subjectes passius les empreses o entitats explotadores de serveis de subministrament que resultin d’interès general o afectin a la generalitat o a una part important del veïnat tals com les de proveïment d’aigua, subministrament de gas, electricitat, telefonia (fixa i mòbil) i altres d’anàlogues, així com també les empreses que exploten xarxes de comunicació mitjançant sistemes de fibra òptica, televisió per cable o qualsevol altra tècnica, independentment del seu caràcter públic o privat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;A aquests efectes, s’inclouen entre les empreses explotadores dels dits serveis les empreses distribuïdores i comercialitzadores dels mateixos.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. Als efectes de la taxa aquí regulada, tenen la consideració de subjectes passius les empreses o entitats explotadores de serveis a què es refereix l’apartat anterior, tant si són titulars de les corresponents xarxes a través de les quals s’efectuïn els subministraments com si, no sent titulars de dites xarxes, ho són de drets d’ús, accés o interconnexió a les mateixes.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. També són subjectes passius de la taxa les empreses i entitats, públiques o privades, que prestin serveis, o explotin una xarxa de comunicació electrònica en el mercat, conforme al previst als articles 6 i concordants de la Llei 32/2003, de 3 de novembre, General de Telecomunicacions.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;4. Les empreses titulars de les xarxes físiques, a les quals no els resulti aplicable el que es preveu als apartats anteriors, estan subjectes a la taxa per ocupacions del sòl, el subsòl i la volada de la via pública, regulada en l’Ordenança fiscal corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Article 4t.- Successors i responsables&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Les obligacions tributàries pendents de les societats i entitats amb personalitat jurídica dissoltes i liquidades es transmetran als socis, copartícips o cotitulars, que quedaran obligats solidàriament fins els límits següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Quan no existeixi limitació de responsabilitat patrimonial, la quantia íntegra dels deutes pendents.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a). Quan legalment s’hagi limitat la responsabilitat, el valor de la quota de liquidació que els correspongui.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Podran transmetre’s els deutes acreditats en la data d’extinció de la personalitat jurídica de la societat o entitat, encara que no estiguin liquidats.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. Les obligacions tributàries pendents de les societats mercantils, en supòsits d’extinció o dissolució sense liquidació, es transmetran a les persones o entitats que succeeixin, o siguin beneficiàries de l’operació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. Les obligacions tributàries pendents de les fundacions, o entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei General Tributària, en cas de dissolució de les mateixes, es transmetran als destinataris dels béns i drets de les fundacions, o als partícips o cotitulars de dites entitats.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;4. Les sancions que procedeixin per les infraccions comeses per les societats i entitats a les quals es refereixen els apartats 2, 3, 4 del present article s’exigiran als successors d’aquelles.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;5. Respondran solidàriament del deute tributari les persones següents o entitats:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a) Les que siguin causants o col·laborin activament en la realització d’una infracció tributària. La seva responsabilitat s’estén a la sanció.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b) Els partícips o cotitulars de les entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei General Tributària, en proporció a les seves respectives participacions.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;c) Els que succeeixin per qualsevol concepte en la titularitat d’explotacions econòmiques, per les obligacions tributàries contretes per l’anterior titular i derivades del seu exercici.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;S’exceptuen de responsabilitat les adquisicions efectuades en un procediment concursal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;6. Respondran subsidiàriament del deute tributari, els administradors de fet o de dret de les persones jurídiques que no haguessin realitzat els actes necessaris de la seva incumbència per al compliment de les obligacions tributàries fins els límits següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a) Quan s’ha comès infraccions tributàries respondran del deute tributari pendent i de les sancions.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b) En supòsits de cessament de les activitats, per les obligacions tributàries devengades, que es trobin pendents en la data de cessament, sempre que no haguessin fet el necessari per al seu pagament o haguessin pres mesures causants de la manca de pagament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;7. La responsabilitat s’exigirà en tot cas en els termes i d’acord amb el procediment previst a la Llei general tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Article 5è.- Servei de telefonia mòbil – Base imposable i quota tributària&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Per determinar la quantia de la taxa per utilització privativa o aprofitament especial del domini públic municipal per part dels serveis de telefonia mòbil, que precisen utilitzar la xarxa de telefonia fixa instal·lada en aquest Municipi s’aplicaran les formules següents de càlcul.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a) Base imposable&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La base imposable, deduïda de l’estimació de l’aprofitament especial del domini públic pel servei de telefonia mòbil es calcula:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;BI = Cmf*Nt+(NH * Cmm)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Essent:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Cmf= consum telefònic mitjà estimat, per unitat urbana, corregit pel coeficient atribuït a la participació de la telefonia mòbil. El seu import per a l’exercici 2008 és de 75,5 euros/any.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Nt= Número de telèfons fixes instal·lats en el Municipi, a l’any 2006, que és de 20.071&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;NH= 90% del número d’habitants empadronats en el Municipi. En 2006 és de 42.884&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Cmm= Consum telefònic mitjà estimat per telèfon mòbil. El seu import per a 2008 és de 290 euros/any.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b) Quota bàsica&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La quota bàsica global es determina aplicant l’1,4 per 100 a la base imposable.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;QB= 1,4% s/ BI&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Quota tributària/operador= CE *QB&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Essent:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;CE = coeficient atribuïble a cada operador, segons la seva quota de participació en el mercat, incloent-hi les modalitats de postpagament i prepagament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;El valor de la quota bàsica (QB) per a 2008 és de 177.914,81 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;c) Imputació per operador&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Per a 2008 el valor de CE i la quota trimestral a satisfer per cada operador són els següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;table align="center" border="1" cellpadding="7" cellspacing="0" class="tipusTaula1 fontTaulaTimes10" width="410"&gt; 
 &lt;thead&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;th scope="col" width="131"&gt; &lt;p lang="zxx" style="text-align: center"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; &lt;/th&gt; 
   &lt;th scope="col" width="67"&gt; &lt;p lang="zxx" style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;CE&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/th&gt; 
   &lt;th scope="col" width="168"&gt; &lt;p lang="zxx" style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Quota&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/th&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
 &lt;/thead&gt; 
 &lt;tbody&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td width="131"&gt; &lt;p lang="zxx"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Telefónica Móviles&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td width="67"&gt; &lt;p lang="zxx" style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;46,2%&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td width="168"&gt; &lt;p lang="zxx" style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;20.549,16Euros/trimestre&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td width="131"&gt; &lt;p lang="zxx"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Vodafone&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td width="67"&gt; &lt;p lang="zxx" style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;29,6%&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td width="168"&gt; &lt;p lang="zxx" style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;13.165,69Euros/trimestre&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td width="131"&gt; &lt;p lang="zxx"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Orange&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td width="67"&gt; &lt;p lang="zxx" style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;24,1%&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td width="168"&gt; &lt;p lang="zxx" style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;10.719,36Euros/trimestre&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
 &lt;/tbody&gt; 
&lt;/table&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;A efectes de determinar el coeficient CE, els subjectes passius podran provar davant l’ajuntament que el coeficient real de participació en l’exercici 2007 ha estat diferent. En aquest cas, les autoliquidacions trimestrals s’ajustaran aplicant el coeficient acreditat per l’obligat tributari.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Article 6è.- Altres serveis diferents de la telefonia mòbil. Base imposable i quota tributària&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Quan el subjecte passiu sigui titular de la xarxa que ocupa el sòl, subsòl o volada de les vies públiques, mitjançant la qual es produeix el gaudiment de l’aprofitament especial del domini públic local, la base imposable està constituïda per la xifra d’ingressos bruts procedents de la facturació que obtinguin anualment en el terme municipal les empreses o entitats assenyalades en l’article d’aquesta Ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. Quan per al gaudiment de l’aprofitament especial a què es refereix l’apartat anterior, el subjecte passiu hagi utilitzat xarxes alienes, la base imposable de la taxa està constituïda per la xifra d’ingressos bruts obtinguts anualment en el terme municipal minorada en les quantitats que hagi d’abonar al propietari de la xarxa, per l’ús de la mateixa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. Als efectes dels apartats anteriors, tenen la consideració d’ingressos bruts procedents de la facturació aquells que, essent imputables a cada entitat, hagin estat obtinguts per la mateixa com a contraprestació pels serveis prestats en aquest terme municipal, en desenvolupament de l’activitat ordinària; només s’exclouran els ingressos originats per fets o activitats extraordinàries.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;A títol enunciatiu, tenen la consideració d’ingressos bruts les facturacions pels conceptes següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a)Subministraments o serveis d’interès general, propis de l’activitat de l’empresa que corresponen a consums dels abonats efectuats en el Municipi.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b) Serveis prestats als consumidors necessaris per a la recepció del subministrament o servei d’interès general propi de l’objecte de l’empresa, incloent-hi els enllaços a la xarxa, posada en marxa, conservació, modificació, connexió, desconnexió i substitució dels comptadors o instal·lacions propietat de l’empresa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;c) Lloguers, canons, o drets d’interconnexió percebuts d’altres empreses subministradores de serveis que utilitzin la xarxa de l’entitat que té la condició de subjecte passiu.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;d) Lloguers que han de pagar els consumidors per l’ús dels comptadors, o altres mitjans emprats en la prestació del subministrament o servei.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;e) Altres ingressos que es facturin pels serveis resultants de l’activitat pròpia de les empreses subministradores.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;4. No s’inclouran entre els ingressos bruts, a aquests efectes, els impostos indirectes que graven els serveis prestats ni les partides o quantitats cobrades per compte de tercers que no constitueixin un ingrés propi de l’entitat que és subjecte passiu de la taxa. Així mateix, no s’inclouran entre els ingressos bruts procedents de la facturació les quantitats percebudes per aquells serveis de subministrament que vagin a ser utilitzats en aquelles instal·lacions que es trobin inscrites en la secció 1.a o 2.a del Registre administratiu d’instal·lacions de producció d’energia elèctrica del Ministeri corresponent, com a matèria primera necessària per a la generació d’energia susceptible de tributació per aquest règim especial.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;5. No tenen la consideració d’ingressos bruts procedents de la facturació els conceptes següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a) Les subvencions públiques d’explotació o de capital que les empreses puguin rebre.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b) Les indemnitzacions exigides per danys i perjudicis, llevat que siguin compensació o contraprestació per quantitats no cobrades que calgui incloure en els ingressos bruts definits en l’apartat 3.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;c) Els ingressos financers, com ara interessos, dividends i qualssevol altres de naturalesa anàloga.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;d) Els treballs realitzats per l’empresa per al seu l’immobilitzat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;e) Les quantitats procedents d’alienacions de béns i drets que formen part del seu patrimoni.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;6. Les taxes regulades en aquesta Ordenança exigibles a les empreses o entitats assenyalades en l’article 3 d’aquesta Ordenança, són compatibles amb altres taxes establertes, o que pugui establir l’Ajuntament, per la prestació de serveis o realització d’activitats de competència local, de les quals les esmentades empreses hagin de ser subjectes passius.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;7. La quantia de la taxa es determina aplicant l’1,5 per 100 a la base imposable definida en aquest article.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Article 7è.-Període impositiu i acreditament de la taxa&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. El període impositiu coincideix amb l’any natural llevat dels supòsits d’inici o cessament en la utilització o aprofitament especial del domini públic local necessari per a la prestació del subministrament o servei, casos en què procedirà aplicar el prorrateig trimestral, conforme a les regles següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a) En els supòsits d’altes per inici d’activitat, es liquidarà la quota corresponent als trimestres que resten per finalitzar l’exercici, inclòs el trimestre en què té lloc l’alta.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b) En cas de baixes per cessament d’activitat, es liquidarà la quota que correspondrà als trimestres transcorreguts des de l’iniciï de l’exercici, incloent-hi aquell en què s’origina el cessament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. L’obligació de pagament de la taxa regulada en aquesta Ordenança neix en els moments següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a) Quan es tracta de concessions o autoritzacions de nous aprofitaments, en el moment de sol·licitar la llicència corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b) Quan el gaudiment de l’aprofitament especial a què es refereix l’article 1 d’aquesta ordenança no requereix llicència o autorització, des del moment en què s’ha iniciat l’esmentà aprofitament. A aquest efecte, s’entén que ha començat l’aprofitament especial quan s’inicia la prestació de serveis als usuaris que ho sol·liciten.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. Quan els aprofitaments especials del sòl, subsòl o vol de les vies públiques es perllonguen durant varis exercicis, l’acreditament de la taxa tindrà lloc l’1 de gener de cada any i el període voluntari impositiu comprendrà l’any natural.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Article 8.- Règim de declaració i d’ingrés – Serveis de telefonia mòbil&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Les empreses operadores de serveis de telefonia mòbil relacionades a l’article 5 d’aquesta ordenança hauran de presentar l’autoliquidació i fer l’ingrés de la quarta part de la quota resultant del que estableix l’article 5 d’aquesta ordenança en els mesos d’abril, juliol, octubre i desembre.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Altres empreses prestadores de serveis de telefonia mòbil presentaran la seva declaració, en base als paràmetres establerts a l’article 5è i tenint en compte el període de prestació efectiva dels serveis durant l’any 2008.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Article 9e.- Règim de declaració i d’ingrés. Altres serveis&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Respecte als serveis de subministraments regulats a l’article 6e d’aquesta Ordenança, s’estableix el règim d’autoliquidació per a cada tipus de subministrament, que tindrà periodicitat trimestral i comprendrà la totalitat dels ingressos bruts facturats en el trimestre natural al que es refereixi. El cessament en la prestació de qualsevol subministrament o servei d’interès general, comporta l’obligació de fer constar aquesta circumstància a l’autoliquidació del trimestre corresponent així com la data de finalització.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. Es podrà presentar la declaració final l’últim dia del mes següent o l’immediat hàbil posterior a cada trimestre natural. Es presentarà a l’Ajuntament una autoliquidació per a cada tipus de subministrament efectuat en el terme municipal, especificant el volum d’ingressos percebuts per cada un dels grups integrants de la base imposable, segons detall de l’article 6.3 d’aquesta Ordenança. La especificació referida al concepte previst a la lletra c) de l&amp;apos;esmentat article, inclourà la identificació de la empresa o empreses subministradores de serveis a les que s&amp;apos;hagi facturat quantitats en concepte de peatge.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La quantia total d’ingressos declarats pels subministraments a què es refereix l’apartat a) de l’esmentat article 6.3 no podrà ser inferior a la suma dels consums registrats en comptadors, o altres instruments de mesura, instal·lats en aquest Municipi.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. Les empreses que utilitzin xarxes alienes hauran d’acreditar la quantitat satisfeta als titulars de les xarxes per tal de justificar la minoració d’ingressos a què es refereix l’article 6.2 de la present Ordenança. Aquesta acreditació s&amp;apos;acompanyarà de la identificació de l&amp;apos; empresa o entitat propietària de la xarxa utilitzada.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;4. S’expedirà un document d’ingrés per a l’interessat, que li permetrà satisfer la quota en els llocs i terminis de pagament que s’hi indiquin.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Per raons de cost i eficàcia, quan de la declaració trimestral dels ingressos bruts se’n derivi una liquidació de quota inferior a 6 EUR, s’acumularà a la següent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;5. La presentació de les autoliquidacions després del termini fixat al punt 2 d’aquest article comportarà l’exigència dels recàrrecs d’extemporaneïtat, segons el que preveu l’article 27 de la Llei general tributaria.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;6. L’Empresa “Telefónica de España S.A.U”, a la qual va cedir Telefónica SA els diferents títols habilitants relatius a serveis de telecomunicacions bàsiques a Espanya, no haurà de satisfer la taxa perquè el seu import queda englobat en la compensació de l’1,9% dels seus ingressos bruts que satisfà a aquest Ajuntament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Les restants empreses del “Grup Telefònica”, estan subjectes al pagament de la taxa regulada en aquesta ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Article 10è.- Infraccions i sancions&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. La manca d’ingrés del deute tributari que resulta de l’autoliquidació correcta de la taxa dins els terminis establerts en aquesta ordenança, constitueix infracció tributària tipificada a l’article 191 de la Llei general tributària, que es qualificarà i sancionarà segons disposa l’esmentat article.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. La resta d’infraccions tributaries que es puguin cometre en els procediments de gestió, inspecció i recaptació d’aquesta taxa es tipificaran i sancionaran d’acord amb el que es preveu a la Llei general tributària i a l’Ordenança general de gestió, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic municipals.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. La manca de presentació de forma completa i correcta de les declaracions i documents necessaris perquè es pugui practicar la liquidació d’aquesta taxa constitueix una infracció tributària tipificada a l’article 192 de la Llei general tributaria, que es qualificarà i sancionarà segons disposa l’esmentat article.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Disposició addicional primera – Actualització dels paràmetres de l’article 5&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Les ordenances fiscals dels exercicis futurs podran modificar el valor dels paràmetres Cmf, Cmm, NH, Nt, NH si així procedeix.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Si no es modifica la present ordenança, continuaran essent d’aplicació els paràmetres establerts per a l’exercici 2008.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Disposició addicional segona. Modificació dels preceptes de l’ordenança i de les referències que fa a la normativa vigent, amb motiu de la promulgació de normes posteriors.&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Els preceptes d’aquesta Ordenança fiscal que, per raons sistemàtiques reprodueixin aspectes de la legislació vigent i altres normes de desenvolupament, i aquells en què es facin remissions a preceptes d’aquesta, s’entendrà que són automàticament modificats i/o substituïts, en el moment en què es produeixi la modificació dels preceptes legals i reglamentaris de què porten causa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Disposició derogatòria&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Aquesta Ordenança deroga la vigent , que regula la taxa per aprofitament especial del domini públic local, a favor d’ empreses explotadores de serveis de subministraments d’ interès general, fins la data del 31 de desembre de 2007.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Disposició final&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La present Ordenança fiscal, aprovada provisionalment pel Ple de la Corporació en sessió celebrada el 29 de novembre de 2007 i que ha quedat definitivament aprovada en data 14 de febrer de 2008, BOIB Num. 21, regirà des del dia 1 de gener de 2008 i es mantindrà vigent fins la seva modificació o derogació expressa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;ORDENANÇA FISCAL TAXA PER APROFITAMENT ESPECIAL DEL DOMINI PÚBLIC LOCAL, A FAVOR D’EMPRESES EXPLOTADORES DE SERVEIS DE SUBMINISTRAMENTS D’INTERÈS GENERAL&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Article 1r.- Fonament i naturalesa&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;A l’empara del previst als articles 57, 20 i 24.1 del text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, es regula la taxa per utilització privativa o aprofitaments especials constituïts en el sòl, subsòl o volada de les vies públiques municipals, a favor d’empreses explotadores de serveis de subministraments que resultin d’interès general o afectin a la generalitat o a una part important del veïnat, que es regirà per la present Ordenança fiscal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Article 2n.- Fet imposable&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Constitueix el fet imposable de la taxa el gaudiment de la utilització privativa, o els aprofitaments especials constituïts en el sòl, subsòl o volada de les vies públiques municipals, a favor d’empreses o entitats que utilitzen el domini públic per a prestar els serveis de subministraments que resultin d’interès general o afectin la generalitat o una part important del veïnat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. L’aprofitament especial del domini públic es produirà sempre que per a la prestació del servei de subministrament calgui utilitzar antenes, instal·lacions o xarxes que materialment ocupen el sòl, subsòl o volada de les vies públiques municipals, amb independència de qui sigui el titular de les xarxes.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. En particular, es comprendran entre els serveis referits als apartats anteriors, els subministraments d’aigua, gas, electricitat, telefonia fixa, telefonia mòbil i altres mitjans de comunicació que es prestin, total o parcialment, a través de xarxes i antenes que ocupen el domini públic municipal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;4. El pagament de la taxa regulada en aquesta Ordenança suposa l’exclusió expressa de la exacció d’altres taxes derivades de la utilització privativa o de l’aprofitament especial constituït en el sòl, subsòl o volada de les vies públiques municipals, necessaris per a la prestació dels serveis de subministraments d’interès general.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Article 3r.- Subjectes passius&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Són subjectes passius les empreses o entitats explotadores de serveis de subministrament que resultin d’interès general o afectin a la generalitat o a una part important del veïnat tals com les de proveïment d’aigua, subministrament de gas, electricitat, telefonia (fixa i mòbil) i altres d’anàlogues, així com també les empreses que exploten xarxes de comunicació mitjançant sistemes de fibra òptica, televisió per cable o qualsevol altra tècnica, independentment del seu caràcter públic o privat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;A aquests efectes, s’inclouen entre les empreses explotadores dels dits serveis les empreses distribuïdores i comercialitzadores dels mateixos.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. Als efectes de la taxa aquí regulada, tenen la consideració de subjectes passius les empreses o entitats explotadores de serveis a què es refereix l’apartat anterior, tant si són titulars de les corresponents xarxes a través de les quals s’efectuïn els subministraments com si, no sent titulars de dites xarxes, ho són de drets d’ús, accés o interconnexió a les mateixes.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. També són subjectes passius de la taxa les empreses i entitats, públiques o privades, que prestin serveis, o explotin una xarxa de comunicació electrònica en el mercat, conforme al previst als articles 6 i concordants de la Llei 32/2003, de 3 de novembre, General de Telecomunicacions.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;4. Les empreses titulars de les xarxes físiques, a les quals no els resulti aplicable el que es preveu als apartats anteriors, estan subjectes a la taxa per ocupacions del sòl, el subsòl i la volada de la via pública, regulada en l’Ordenança fiscal corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Article 4t.- Successors i responsables&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Les obligacions tributàries pendents de les societats i entitats amb personalitat jurídica dissoltes i liquidades es transmetran als socis, copartícips o cotitulars, que quedaran obligats solidàriament fins els límits següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b) Quan no existeixi limitació de responsabilitat patrimonial, la quantia íntegra dels deutes pendents.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;c) Quan legalment s’hagi limitat la responsabilitat, el valor de la quota de liquidació que els correspongui.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Podran transmetre’s els deutes acreditats en la data d’extinció de la personalitat jurídica de la societat o entitat, encara que no estiguin liquidats.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. Les obligacions tributàries pendents de les societats mercantils, en supòsits d’extinció o dissolució sense liquidació, es transmetran a les persones o entitats que succeeixin, o siguin beneficiàries de l’operació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. Les obligacions tributàries pendents de les fundacions, o entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei General Tributària, en cas de dissolució de les mateixes, es transmetran als destinataris dels béns i drets de les fundacions, o als partícips o cotitulars de dites entitats.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;4. Les sancions que procedeixin per les infraccions comeses per les societats i entitats a les quals es refereixen els apartats anteriors s’exigiran als successors d’aquelles, fins al límit del valor de la quota de la liquidació que les correspongui.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;5. Respondran solidàriament del deute tributari les persones o entitats següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a) Les que siguin causants o col·laborin activament en la realització d’una infracció tributària. La seva responsabilitat s’estén a la sanció.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b) Els partícips o cotitulars de les entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei General Tributària, en proporció a les seves respectives participacions.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;c) Els que succeeixin per qualsevol concepte en la titularitat d’explotacions econòmiques, per les obligacions tributàries contretes per l’anterior titular i derivades del seu exercici.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;S’exceptuen de responsabilitat les adquisicions efectuades en un procediment concursal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;6. Respondran subsidiàriament del deute tributari:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a) els administradors de fet o de dret de les persones jurídiques que no haguessin realitzat els actes necessaris de la seva incumbència per al compliment de les obligacions tributàries fins els límits següents: b) Quan s’ha comès infraccions tributàries respondran del deute tributari pendent i de les sancions.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;- En supòsits de cessament de les activitats, per les obligacions tributàries meritades, que es trobin pendents en la data de cessament, sempre que no haguessin fet el necessari per al seu pagament o haguessin pres mesures causants de la manca de pagament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b) Els integrants de l’administració concursal i els liquidadors de societats i entitats que haguessin realitzat les gestions necessàries per al compliment de les obligacions tributaries meritades amb anterioritat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;7. La responsabilitat s’exigirà en tot cas en els termes i d’acord amb el procediment previst a la Llei general tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Article 5è.- Servei de telefonia mòbil – Base imposable i quota tributària&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Per determinar la quantia de la taxa per utilització privativa o aprofitament especial del domini públic municipal per part dels serveis de telefonia mòbil, que precisen utilitzar la xarxa de telefonia fixa instal·lada en aquest Municipi s’aplicaran les formules següents de càlcul.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a) Base imposable&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La base imposable, deduïda de l’estimació de l’aprofitament especial del domini públic pel servei de telefonia mòbil es calcula:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;BI = Cmf*Nt+(NH * Cmm)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Essent:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Cmf= consum telefònic mitjà estimat, per unitat urbana, corregit pel coeficient atribuït a la participació de la telefonia mòbil. El seu import per a l’exercici 2009 és de 66,78 euros/any.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Nt= Número de telèfons fixes instal·lats en el Municipi, a l’any 2007, que és de 21.484&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;NH= 90% del número d’habitants empadronats en el Municipi. En 2008 és de 41.908&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Cmm= Consum telefònic mitjà estimat per telèfon mòbil. El seu import per a 2009 és de&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b) Quota bàsica&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La quota bàsica global es determina aplicant l’1,4 per 100 a la base imposable.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;QB= 1,4% s/ BI&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Quota tributària/operador= CE *QB&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Essent:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;CE = coeficient atribuïble a cada operador, segons la seva quota de participació en el mercat, incloent-hi les modalitats de postpagament i prepagament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;El valor de la quota bàsica (QB) per a 2008 és de 177.914,81 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;c) Imputació per operador&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Per a 2009 el valor de CE i la quota trimestral a satisfer per cada operador són els següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;dl&gt; 
&lt;/dl&gt; 
&lt;dl&gt; 
 &lt;dd&gt; 
  &lt;table align="center" border="1" cellpadding="7" cellspacing="0" class="tipusTaula1 fontTaulaTimes10" width="521"&gt; 
   &lt;thead&gt; 
    &lt;tr&gt; 
     &lt;th scope="col" width="103"&gt; &lt;p lang="zxx" style="text-align: center"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; &lt;/th&gt; 
     &lt;th scope="col" width="95"&gt; &lt;p lang="zxx" style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;CE&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/th&gt; 
     &lt;th scope="col" width="279"&gt; &lt;p lang="zxx" style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Quota&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/th&gt; 
    &lt;/tr&gt; 
   &lt;/thead&gt; 
   &lt;tbody&gt; 
    &lt;tr&gt; 
     &lt;td width="103"&gt; &lt;p lang="zxx"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Movistar&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
     &lt;td width="95"&gt; &lt;p lang="zxx" style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;45%&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
     &lt;td width="279"&gt; &lt;p lang="zxx" style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;20.675,08 euros/trimestre&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
    &lt;/tr&gt; 
    &lt;tr&gt; 
     &lt;td width="103"&gt; &lt;p lang="zxx"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Vodafone&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
     &lt;td width="95"&gt; &lt;p lang="zxx" style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;30,5%&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
     &lt;td width="279"&gt; &lt;p lang="zxx" style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;14.013,11 euros/trimestre&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
    &lt;/tr&gt; 
    &lt;tr&gt; 
     &lt;td width="103"&gt; &lt;p lang="zxx"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Orange&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
     &lt;td width="95"&gt; &lt;p lang="zxx" style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;22,5%&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
     &lt;td width="279"&gt; &lt;p lang="zxx" style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;10.337,54 euros/trimestre&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
    &lt;/tr&gt; 
    &lt;tr&gt; 
     &lt;td width="103"&gt; &lt;p lang="zxx"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Yoigo&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
     &lt;td width="95"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="zxx"&gt;0,9%&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
     &lt;td width="279"&gt; &lt;p style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="zxx"&gt;413,51 euros/trimestre&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
    &lt;/tr&gt; 
    &lt;tr&gt; 
     &lt;td width="103"&gt; &lt;p lang="zxx"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Euskatel&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
     &lt;td width="95"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="zxx"&gt;0,5%&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
     &lt;td width="279"&gt; &lt;p style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="zxx"&gt;229,73 euros/trimestre&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
    &lt;/tr&gt; 
    &lt;tr&gt; 
     &lt;td width="103"&gt; &lt;p lang="zxx"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Resto OMV&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
     &lt;td width="95"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="zxx"&gt;0,5%&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
     &lt;td width="279"&gt; &lt;p style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="zxx"&gt;229,73 euros/trimestre&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
    &lt;/tr&gt; 
   &lt;/tbody&gt; 
  &lt;/table&gt; 
 &lt;/dd&gt; 
&lt;/dl&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;A efectes de determinar el coeficient CE, els subjectes passius podran provar davant l’ajuntament que el coeficient real de participació en l’exercici 2007 ha estat diferent. En aquest cas, les autoliquidacions trimestrals s’ajustaran aplicant el coeficient acreditat per l’obligat tributari.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Article 6è.- Altres serveis diferents de la telefonia mòbil. Base imposable i quota tributària&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Quan el subjecte passiu sigui titular de la xarxa que ocupa el sòl, subsòl o volada de les vies públiques, mitjançant la qual es produeix el gaudiment de l’aprofitament especial del domini públic local, la base imposable està constituïda per la xifra d’ingressos bruts procedents de la facturació que obtinguin anualment en el terme municipal les empreses o entitats assenyalades en l’article d’aquesta Ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. Quan per al gaudiment de l’aprofitament especial a què es refereix l’apartat anterior, el subjecte passiu hagi utilitzat xarxes alienes, la base imposable de la taxa està constituïda per la xifra d’ingressos bruts obtinguts anualment en el terme municipal minorada en les quantitats que hagi d’abonar al propietari de la xarxa, per l’ús de la mateixa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. Als efectes dels apartats anteriors, tenen la consideració d’ingressos bruts procedents de la facturació aquells que, essent imputables a cada entitat, hagin estat obtinguts per la mateixa com a contraprestació pels serveis prestats en aquest terme municipal, en desenvolupament de l’activitat ordinària; només s’exclouran els ingressos originats per fets o activitats extraordinàries.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;A títol enunciatiu, tenen la consideració d’ingressos bruts les facturacions pels conceptes següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a)Subministraments o serveis d’interès general, propis de l’activitat de l’empresa que corresponen a consums dels abonats efectuats en el Municipi.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b) Serveis prestats als consumidors necessaris per a la recepció del subministrament o servei d’interès general propi de l’objecte de l’empresa, incloent-hi els enllaços a la xarxa, posada en marxa, conservació, modificació, connexió, desconnexió i substitució dels comptadors o instal·lacions propietat de l’empresa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;c) Lloguers, canons, o drets d’interconnexió percebuts d’altres empreses subministradores de serveis que utilitzin la xarxa de l’entitat que té la condició de subjecte passiu.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;d) Lloguers que han de pagar els consumidors per l’ús dels comptadors, o altres mitjans emprats en la prestació del subministrament o servei.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;e) Altres ingressos que es facturin pels serveis resultants de l’activitat pròpia de les empreses subministradores.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;4. No s’inclouran entre els ingressos bruts, a aquests efectes, els impostos indirectes que graven els serveis prestats ni les partides o quantitats cobrades per compte de tercers que no constitueixin un ingrés propi de l’entitat que és subjecte passiu de la taxa. Així mateix, no s’inclouran entre els ingressos bruts procedents de la facturació les quantitats percebudes per aquells serveis de subministrament que vagin a ser utilitzats en aquelles instal·lacions que es trobin inscrites en la secció 1.a o 2.a del Registre administratiu d’instal·lacions de producció d’energia elèctrica del Ministeri corresponent, com a matèria primera necessària per a la generació d’energia susceptible de tributació per aquest règim especial.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;5. No tenen la consideració d’ingressos bruts procedents de la facturació els conceptes següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a) Les subvencions públiques d’explotació o de capital que les empreses puguin rebre.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b) Les indemnitzacions exigides per danys i perjudicis, llevat que siguin compensació o contraprestació per quantitats no cobrades que calgui incloure en els ingressos bruts definits en l’apartat 3.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;c) Els ingressos financers, com ara interessos, dividends i qualssevol altres de naturalesa anàloga.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;d) Els treballs realitzats per l’empresa per al seu l’immobilitzat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;e) Les quantitats procedents d’alienacions de béns i drets que formen part del seu patrimoni.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;6. Les taxes regulades en aquesta Ordenança exigibles a les empreses o entitats assenyalades en l’article 3 d’aquesta Ordenança, són compatibles amb altres taxes establertes, o que pugui establir l’Ajuntament, per la prestació de serveis o realització d’activitats de competència local, de les quals les esmentades empreses hagin de ser subjectes passius.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;7. La quantia de la taxa es determina aplicant l’1,5 per 100 a la base imposable definida en aquest article.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Article 7è.-.Període impositiu i acreditament de la taxa&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. El període impositiu coincideix amb l’any natural llevat dels supòsits d’inici o cessament en la utilització o aprofitament especial del domini públic local necessari per a la prestació del subministrament o servei, casos en què procedirà aplicar el prorrateig trimestral, conforme a les regles següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a) En els supòsits d’altes per inici d’activitat, es liquidarà la quota corresponent als trimestres que resten per finalitzar l’exercici, inclòs el trimestre en què té lloc l’alta.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b) En cas de baixes per cessament d’activitat, es liquidarà la quota que correspondrà als trimestres transcorreguts des de l’iniciï de l’exercici, incloent-hi aquell en què s’origina el cessament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. L’obligació de pagament de la taxa regulada en aquesta Ordenança neix en els moments següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a) Quan es tracta de concessions o autoritzacions de nous aprofitaments, en el moment de sol·licitar la llicència corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b) Quan el gaudiment de l’aprofitament especial a què es refereix l’article 1 d’aquesta ordenança no requereix llicència o autorització, des del moment en què s’ha iniciat l’esmentà aprofitament. A aquest efecte, s’entén que ha començat l’aprofitament especial quan s’inicia la prestació de serveis als usuaris que ho sol·liciten.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. Quan els aprofitaments especials del sòl, subsòl o vol de les vies públiques es perllonguen durant varis exercicis, l’acreditació de la taxa tindrà lloc l’1 de gener de cada any i el període voluntari impositiu comprendrà l’any natural.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Article 8.- Règim de declaració i d’ingrés – Serveis de telefonia mòbil&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Les empreses operadores de serveis de telefonia mòbil relacionades a l’article 5 d’aquesta ordenança hauran de presentar l’autoliquidació i fer l’ingrés de la quarta part de la quota resultant del que estableix l’article 5 d’aquesta ordenança en els mesos d’abril, juliol, octubre i desembre.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Altres empreses prestadores de serveis de telefonia mòbil presentaran la seva declaració, en base als paràmetres establerts a l’article 5è i tenint en compte el període de prestació efectiva dels serveis durant l’any 2009.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Article 9e.- Règim de declaració i d’ingrés. Altres serveis&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Respecte als serveis de subministraments regulats a l’article 6e d’aquesta Ordenança, s’estableix el règim d’autoliquidació per a cada tipus de subministrament, que tindrà periodicitat trimestral i comprendrà la totalitat dels ingressos bruts facturats en el trimestre natural al que es refereixi. El cessament en la prestació de qualsevol subministrament o servei d’interès general, comporta l’obligació de fer constar aquesta circumstància a l’autoliquidació del trimestre corresponent així com la data de finalització.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. Es podrà presentar la declaració final l’últim dia del mes següent o l’immediat hàbil posterior a cada trimestre natural. Es presentarà a l’Ajuntament una autoliquidació per a cada tipus de subministrament efectuat en el terme municipal, especificant el volum d’ingressos percebuts per cada un dels grups integrants de la base imposable, segons detall de l’article 6.3 d’aquesta Ordenança. La especificació referida al concepte previst a la lletra c) de l&amp;apos;esmentat article, inclourà la identificació de la empresa o empreses subministradores de serveis a les que s&amp;apos;hagi facturat quantitats en concepte de peatge.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La quantia total d’ingressos declarats pels subministraments a què es refereix l’apartat a) de l’esmentat article 6.3 no podrà ser inferior a la suma dels consums registrats en comptadors, o altres instruments de mesura, instal·lats en aquest Municipi.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. Les empreses que utilitzin xarxes alienes hauran d’acreditar la quantitat satisfeta als titulars de les xarxes per tal de justificar la minoració d’ingressos a què es refereix l’article 6.2 de la present Ordenança. Aquesta acreditació s&amp;apos;acompanyarà de la identificació de l&amp;apos; empresa o entitat propietària de la xarxa utilitzada.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;4. S’expedirà un document d’ingrés per a l’interessat, que li permetrà satisfer la quota en els llocs i terminis de pagament que s’hi indiquin.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Per raons de cost i eficàcia, quan de la declaració trimestral dels ingressos bruts se’n derivi una liquidació de quota inferior a 6 EUR, s’acumularà a la següent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;5. La presentació de les autoliquidacions després del termini fixat al punt 2 d’aquest article comportarà l’exigència dels recàrrecs d’extemporaneïtat, segons el que preveu l’article 27 de la Llei general tributaria.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;6. L’Empresa “Telefónica de España S.A.U”, a la qual va cedir Telefónica SA els diferents títols habilitants relatius a serveis de telecomunicacions bàsiques a Espanya, no haurà de satisfer la taxa perquè el seu import queda englobat en la compensació de l’1,9% dels seus ingressos bruts que satisfà a aquest Ajuntament.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Les restants empreses del “Grup Telefònica”, estan subjectes al pagament de la taxa regulada en aquesta ordenança. En particular Telefonica Móviles España, SA, està subjecta a la taxa, en els terminis regulats en el article 5 de la present ordenança.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Article 10è.- Infraccions i sancions&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. La manca d’ingrés del deute tributari que resulta de l’autoliquidació correcta de la taxa dins els terminis establerts en aquesta ordenança, constitueix infracció tributària tipificada a l’article 191 de la Llei general tributària, que es qualificarà i sancionarà segons disposa l’esmentat article.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. La resta d’infraccions tributaries que es puguin cometre en els procediments de gestió, inspecció i recaptació d’aquesta taxa es tipificaran i sancionaran d’acord amb el que es preveu a la Llei general tributària, en el Reglament General de les actuacions i procediments de gestió i inspecció tributaries, aprovat per Reial Decret 1065/2007 i a l’Ordenança General de Gestió, Inspecció i Recaptació dels ingressos de dret Públic municipals.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. La manca de presentació de forma completa i correcta de les declaracions i documents necessaris perquè es pugui practicar la liquidació d’aquesta taxa constitueix una infracció tributària tipificada a l’article 192 de la Llei general tributaria, que es qualificarà i sancionarà segons disposa l’esmentat article.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Disposició addicional primera – Actualització dels paràmetres de l’article 5&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Les ordenances fiscals dels exercicis futurs podran modificar el valor dels paràmetres Cmf, Cmm, NH, Nt, NH si així procedeix.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Si no es modifica la present ordenança, continuaran essent d’aplicació els paràmetres establerts per a l’exercici 2009.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Disposició addicional segona. Modificació dels preceptes de l’ordenança i de les referències que fa a la normativa vigent, amb motiu de la promulgació de normes posteriors&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Els preceptes d’aquesta Ordenança fiscal que, per raons sistemàtiques reprodueixin aspectes de la legislació vigent i altres normes de desenvolupament, i aquells en què es facin remissions a preceptes d’aquesta, s’entendrà que són automàticament modificats i/o substituïts, en el moment en què es produeixi la modificació dels preceptes legals i reglamentaris de què porten causa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Disposició derogatòria&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Aquesta Ordenança deroga la vigent, que regula la taxa per aprofitament especial del domini públic local, a favor d’ empreses explotadores de serveis de subministraments d’ interès general, fins la data del 31 de desembre de 2008.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Disposició final&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La present Ordenança fiscal, aprovada provisionalment pel Ple de la Corporació en sessió celebrada el dia 30 d’octubre de 2008 i que ha quedat definitivament aprovada en data 27 de desembre de 2008, BOIB Num.182 , regirà des del dia 1 de gener de 2009 i es mantindrà vigent fins la seva modificació o derogació expressa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm; text-align: center"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Eivissa, 7 de maig de 2013&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="zxx" style="margin-bottom: 0cm; text-align: center"&gt; &lt;strong&gt;El &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Tinent d&amp;apos;Alcalde Delegat de l&amp;apos;Àrea&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt; Econòmica i Admó Municipal&lt;/strong&gt;&lt;br /&gt; Juan Daura Escandell&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;]]</env:contingut>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:idEnviament>516030</env:idEnviament>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8134/516030/acord-derogacio-ordenanca-fiscal-taxa-aprofitament/"/>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">70</env:ordre>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">21816</env:numPaginaFinal>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2013/8134"/>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">21807</env:numPaginaInicial>
    <env:numeroRegistre>9039</env:numeroRegistre>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1204"/>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:dataPublicacio>2013-05-16</env:dataPublicacio>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Acord derogació Ordenança Fiscal taxa aprofitament del domini públic local anys 2008 i 2009]]</env:sumariEnviament>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:dataRegistre>2013-05-14</env:dataRegistre>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
