<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8106/511926/ordenanca-reguladora-de-la-taxa-per-la-gestio-de-r/xml">
    <env:numeroRegistre>4985</env:numeroRegistre>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2013/8106"/>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1210"/>
    <env:idEnviament>511926</env:idEnviament>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">14054</env:numPaginaInicial>
    <env:dataRegistre>2013-03-15</env:dataRegistre>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">14057</env:numPaginaFinal>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <dc:date>2013-03-28</dc:date>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8106/511926/ordenanca-reguladora-de-la-taxa-per-la-gestio-de-r/"/>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Ordenança reguladora de la taxa per la gestió de residus urbans al municipi des Migjorn Gran]]</env:sumariEnviament>
    <env:dataPublicacio>2013-03-28</env:dataPublicacio>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt; Havent finalitzat el termini d’exposició pública de l’acord de modificació de l’Ordenança fiscal reguladora de la taxa per la gestió dels residus urbans al municipi des Migjorn Gran, i no havent-se presentat cap reclamació en contra, aquest acord i la seva ordenança fiscal queden elevats a definitius, de conformitat amb el que disposa l’article 17.3 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; D’acord amb el que disposa l’article 19.1 de l’esmentada Llei, contra els esmentats acords els interessats legítims podran interposar el corresponent recurs contenciós administratiu en la forma i terminis establerts per la Llei reguladora de la susdita jurisdicció.&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; A continuació es transcriu l’ordenança fiscal modificada:&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; Es Migjorn Gran, 14 de març de 2013&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;strong&gt;El Batle,&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; Pedro G. Moll Triay&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;strong&gt;ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER A LA&amp;nbsp; GESTIÓ DELS RESIDUS URBANS&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;strong&gt;AL MUNICIPI DES MIGJORN GRAN&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;Article 1 Fonament i naturalesa&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; De conformitat amb les facultats atorgades pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per&amp;nbsp; l&amp;apos;article 106 de&amp;nbsp; la Llei 7/1985, de 2 d&amp;apos;abril, reguladora de les Bases de Règim Local, i conforme amb allò que disposen els articles 15 i següents del RD legislatiu 2/2004, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajuntament estableix la &amp;quot;Taxa per a la gestió (recollida i tractament) dels residus urbans&amp;quot;, que es regirà per la present Ordenança fiscal.&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;Article 2 Fet imposable&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; 1. Constitueix el fet imposable de la taxa&amp;nbsp; la prestació, mitjançant qualsevol de&amp;nbsp; les formes&amp;nbsp; de&amp;nbsp; gestió legalment&amp;nbsp; admissibles, el servei de recepció obligatòria de recollida de residus urbans i materials assimilables a&amp;nbsp; aquests, d’habitatges, allotjaments i locals o establiments on s’exerceixin activitats industrials, comercials, professionals, artístiques i de serveis, així com el seu tractament.&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; 2. A tal efecte, es consideren residus urbans els generats en els domicilis particulars, comerços, oficines i&amp;nbsp; serveis, així com tots aquells que no tinguin la qualificació de perillosos i que per la seva naturalesa o&amp;nbsp; composició es puguin assimilar als produïts als anteriors llocs o activitats.&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; 3. El servei de recollida i tractament de residus urbans i assimilables serà de recepció obligatòria a tot el terme municipal, i la seva organització i funcionament es subordinarà a les normes que dicti l’Ajuntament per a la seva reglamentació.&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; 4. No està subjecta a la taxa la prestació, de caràcter voluntari i a instància de part, dels següents serveis:&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; a) Recollida i tractament de residus no qualificats de domiciliaris i urbans d&amp;apos;indústries, hospitals i laboratoris.&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; b) Recollida i tractament d’escòries i cendres de calefaccions centrals.&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; c) Recollida i tractament de residus de construcció i demolició.&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;Article 3 Subjectes passius&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; 1. Són subjectes passius contribuents les persones físiques o jurídiques i les entitats a les quals fa referència&amp;nbsp; l&amp;apos;article 36 de la Llei General Tributària, que ocupin o utilitzin els habitatges i locals situats en els llocs, places, carrers o vies públiques en els quals es realitzi el servei, ja sigui com a propietaris o usufructuaris, habitacionistes arrendataris o, fins i tot, precaris.&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; 2. Tindrà la consideració de subjecte passiu substitut del contribuent el propietari dels habitatges o locals, que podrà repercutir, si s&amp;apos;escau, les quotes abonades sobre els usuaris dels susdits habitatges o locals, beneficiaris del servei.&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;Article 4 Responsables&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; 1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a les quals fan referència els articles 42 de la Llei General Tributària.&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; 2. Seran responsables subsidiaris els administradors de fet o de dret de les societats i els síndics, els interventors o els liquidadors de fallides, concursos, societats&amp;nbsp; i&amp;nbsp; entitats&amp;nbsp; en&amp;nbsp; general,&amp;nbsp; en&amp;nbsp; els&amp;nbsp; supòsits&amp;nbsp; i&amp;nbsp; amb&amp;nbsp; l’abast&amp;nbsp; que s’indica a l’article 43 de la Llei General Tributària.&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;Article 5&amp;nbsp; Bonificacions&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; 1. Per la situació socio-econòmica dels subjectes passius:&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; a) Gaudiran d&amp;apos;una bonificació subjectiva del 50% aquells contribuents que hagin estat&amp;nbsp; declarats&amp;nbsp; jubilats&amp;nbsp; o siguin majors&amp;nbsp; de&amp;nbsp; 65, sempre i quan no obtinguin ingressos o rendes superiors al salari mínim interprofesional, i que, en el mateix domicili, no hi habitin familiars o persones que obtinguin rendes superiors al susdit salari, i amb el vist i plau dels serveis socials de l&amp;apos;Ajuntament, els quals demanaran la&amp;nbsp; documentació justificativa que creguin convenient.&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; b) Gaudiran d’una bonificació subjectiva del 50% aquells contribuents que per la seva situació socio-econòmica siguin usuaris dels serveis socials municipals. Aquesta situació s’acreditarà mitjançant informe social emès pel&amp;nbsp; treballador/a social de l’Ajuntament.&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; 2. Per comportament ambiental respectuós:&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; a) Gaudiran d’una bonificació del 10%&amp;nbsp; les activitats econòmiques els&amp;nbsp; titulars de les&amp;nbsp; quals&amp;nbsp; acreditin&amp;nbsp; que disposen&amp;nbsp; d’una&amp;nbsp; certificació&amp;nbsp; ambiental&amp;nbsp; que&amp;nbsp; inclou&amp;nbsp; els residus generats ISO 14000, EMAS o d’altres certificacions.&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; b) Gaudiran d’una bonificació del 10% els contribuents que acreditin més de 10 entrades a la deixalleria municipal, quan es creï. Aquestes aportacions hauran de constar registrades informàticament a la Deixalleria Municipal, identificant l’usuari mitjançant NIF o un codi que s’assignarà&amp;nbsp; a&amp;nbsp; cada&amp;nbsp; a portant.&amp;nbsp; Aquest benefici només s’aplicarà a l’exercici pressupostari següent al que es realitzin les aportacions. Es&amp;nbsp; computaran les realitzades entre l’1 de gener i el 31 de desembre de l’any de què es tracti, i la reducció&amp;nbsp; s’aplicarà al rebut de l’any següent.&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; c) Les&amp;nbsp; bonificacions&amp;nbsp; contemplades a l’apartat 2 tindran caràcter pregat. Per a gaudir-ne caldrà adreçar una&amp;nbsp; sol·licitud al Registre General d’aquest Ajuntament. Vist l’informe de la Regidoria de Medi Ambient, s’acordarà&amp;nbsp; la concessió o denegació del benefici sol·licitat i es notificarà a l’interessat.&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; d) La modificació de les circumstàncies objectives que haguessin estat causa determinant de la concessió de la bonificació poden ésser revisades d’ofici, amb efectes des del moment en què l’esmentada modificació es produeixi.&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;Article 6 Quota tributària&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; 1. En el cas dels residus urbans generats per habitatges particulars i assimilables, la quota&amp;nbsp; tributària de&amp;nbsp; la&amp;nbsp; taxa per a&amp;nbsp; la prestació del servei de&amp;nbsp; recollida,&amp;nbsp; transport, tractament i eliminació consistirà en una quantitat fixa (Qf), per unitat d’habitatge, incrementada&amp;nbsp; pels&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; coeficients&amp;nbsp; correctors&amp;nbsp; corresponents&amp;nbsp; a&amp;nbsp; la&amp;nbsp; ubicació&amp;nbsp; i&amp;nbsp; a&amp;nbsp; la tipologia d’aquest.&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; a) Quota fixa (Qf): 81,68 €/any&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; b) Coeficient corrector ubicació (Cu):&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px 0px 0px 40px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0"&gt; 
 &lt;tbody&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 203px"&gt; &lt;p&gt; Ubicació&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 217px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; Coeficient corrector&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 203px"&gt; &lt;p&gt; Nuclis Urbans&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 217px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; 1&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 203px"&gt; &lt;p&gt; Nuclis turístics&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 217px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; 1&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 203px"&gt; &lt;p&gt; Disseminat&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 217px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; 0,5&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
 &lt;/tbody&gt; 
&lt;/table&gt; 
&lt;p&gt; A aquest efectes, s’enten per disseminat aquell habitatge que es situa a més de 500 metres del perímetre urbà.&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-left: 40px"&gt; c) Coeficient corrector tipologia (CT):&lt;/p&gt; 
&lt;table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0"&gt; 
 &lt;tbody&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 203px"&gt; &lt;p&gt; Tipologia&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 217px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; Coeficient corrector&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 203px"&gt; &lt;p&gt; Habitatges entre mitgeres&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 217px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; 1&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 203px"&gt; &lt;p&gt; Habitatges aïllats&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 217px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; 1,1&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
 &lt;/tbody&gt; 
&lt;/table&gt; 
&lt;p&gt; En resum,&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; Quota tributària domiciliària = Qf * Cu * Ct&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; 2. En&amp;nbsp; el&amp;nbsp; cas&amp;nbsp; dels&amp;nbsp; residus sòlids urbans generats per activitats econòmiques i assimilables, la quota tributària de la taxa per a la prestació del servei de recollida, transport, tractament i eliminació consistirà en una quantitat fixa (Qf), incrementada pel coeficient corrector corresponent a&amp;nbsp; la ubicació d’aquest&amp;nbsp; (Cu)&amp;nbsp; i pel coeficient corrector corresponent a la producció d’aquest (Cp).&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-left: 30pt"&gt; a) Quota fixa (Qf): 81,68 €/any&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-left: 30pt"&gt; En&amp;nbsp; el&amp;nbsp; cas&amp;nbsp; d&amp;apos;establiments&amp;nbsp; hotelers&amp;nbsp; (hotels -article 18 Llei 2/1999-&amp;nbsp; i hotels apartaments –article 19 Llei 2/1999)&amp;nbsp; es calcularà&amp;nbsp; una&amp;nbsp; quota base&amp;nbsp; que&amp;nbsp; serà&amp;nbsp; el&amp;nbsp; resultat&amp;nbsp; de&amp;nbsp; multiplicar&amp;nbsp; la&amp;nbsp; quota&amp;nbsp; fixa&amp;nbsp; pel quocient&amp;nbsp; que&amp;nbsp; s&amp;apos;obtindrà&amp;nbsp; dividint&amp;nbsp; el nombre&amp;nbsp; de&amp;nbsp; places&amp;nbsp; turístiques&amp;nbsp; (o&amp;nbsp; el&amp;nbsp; nombre d&amp;apos;apartaments d&amp;apos;un complex) per un divisor que variarà en funció de&amp;nbsp; la categoria de l&amp;apos;establiment, d&amp;apos;acord amb la següent escala:&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-left: 30pt"&gt; &amp;nbsp;Hotels de quatre i cinc estrelles... divisor = 5.0&lt;span style="font-family: symbol"&gt;·&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-left: 30pt"&gt; &amp;nbsp;Hotels de fins a tres estrelles...&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; divisor = 8.0&lt;span style="font-family: symbol"&gt;·&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-left: 30pt"&gt; &amp;nbsp;Hotels apartaments…………....&amp;nbsp;&amp;nbsp; divisor = 2.5&lt;span style="font-family: symbol"&gt;·&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-left: 30pt"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-left: 30pt"&gt; b) Coeficient corrector ubicació (Cu):&lt;/p&gt; 
&lt;table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0"&gt; 
 &lt;tbody&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 147px"&gt; &lt;p&gt; Ubicació&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 180px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; Coeficient corrector&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 147px"&gt; &lt;p&gt; Nuclis urbans&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 180px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; 1&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 147px"&gt; &lt;p&gt; Nuclis turístics&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 180px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; 1&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
 &lt;/tbody&gt; 
&lt;/table&gt; 
&lt;p style="margin-left: 30pt"&gt; c) Coeficient corrector producció (Cp):&lt;/p&gt; 
&lt;table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0"&gt; 
 &lt;tbody&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 190px"&gt; &lt;p&gt; Categoria&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 372px"&gt; &lt;p&gt; Subcategoria&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 110px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; Coeficient corrector&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 190px"&gt; &lt;p&gt; Establiments en règim hoteler&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 372px"&gt; &lt;p&gt; Hotels de quatre i cinc estrelles&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 110px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; 1,5&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 190px"&gt; &lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 372px"&gt; &lt;p&gt; Hotels fins a tres estrelles&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 110px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; 1,5&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 190px"&gt; &lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 372px"&gt; &lt;p&gt; Hotels apartaments&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 110px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; 1,5&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 190px"&gt; &lt;p&gt; Restauració i activitats recreatives&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 372px"&gt; &lt;p&gt; Bar amb aforament de fins a 25 persones&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 110px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; 3&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 190px"&gt; &lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 372px"&gt; &lt;p&gt; Cafès, bars, gelateries, orxateries, tavernes i establiments similars&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 110px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; 5&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 190px"&gt; &lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 372px"&gt; &lt;p&gt; Restaurants i cafeteries&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 110px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; 9&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 190px"&gt; &lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 372px"&gt; &lt;p&gt; Discoteques i clubs de nit&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 110px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; 11&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 190px"&gt; &lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 372px"&gt; &lt;p&gt; Restaurants i cafeteries amb un aforament de 80 o més persones&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 110px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; 13&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 190px"&gt; &lt;p&gt; Comerços&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 372px"&gt; &lt;p&gt; Supermercats, botigues de comestibles, queviures, i anàlegs fins a 150m.&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 110px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; 3,75&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 190px"&gt; &lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 372px"&gt; &lt;p&gt; Supermercats, botigues de comestibles, quviures, i anàlegs a partir de 150m.&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 110px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; 6,5&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 190px"&gt; &lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 372px"&gt; &lt;p&gt; Oficines bancàries i caixes d&amp;apos;estalvi&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 110px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; 3&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 190px"&gt; &lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 372px"&gt; &lt;p&gt; Forns, carnisseries, peixeteries, ferreteries, estancs, farmàcies, llogues de cotxes, serveis funeraris, clubs hípics&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 110px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; 2,5&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 190px"&gt; &lt;p&gt; Tallers i indústries&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 372px"&gt; &lt;p&gt; Souvenirs, llibreries, perruqueries, gestories, oficines, calçat, roba, perfum, galeries d&amp;apos;art, magatzems de materials, locals exposició per a vendes, merceries, electrodomèstics, articles de regal, artesania i assimilables&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 110px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; 1,5&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 190px"&gt; &lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 372px"&gt; &lt;p&gt; Fins a 3 treballadors&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 110px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; 2,75&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 190px"&gt; &lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 372px"&gt; &lt;p&gt; De 4 a 7 treballadors&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 110px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; 4&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 190px"&gt; &lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 372px"&gt; &lt;p&gt; Més de 7 treballadors&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 110px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; 5&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 190px"&gt; &lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 372px"&gt; &lt;p&gt; Hostals, pensions i cases d&amp;apos;hostes&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 110px"&gt; &lt;p style="text-align: center"&gt; 5&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
 &lt;/tbody&gt; 
&lt;/table&gt; 
&lt;p&gt; En resum,&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; Quota tributària activitat econòmica = Qf * Cu * Cp&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;Article 7 Meritació&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; 1. Es merita la taxa i neix l&amp;apos;obligació de contribuir des del moment en el qual s&amp;apos;iniciï la prestació del servei, entenent-se iniciada, atesa la seva naturalesa de recepció obligatòria,&amp;nbsp; quan&amp;nbsp; estigui&amp;nbsp; establert&amp;nbsp; i&amp;nbsp; funcioni&amp;nbsp; el servei municipal de recollida de residus domiciliaris en els carrers o llocs on hi figurin els habitatges o locals utilitzats pels contribuents subjectes a la taxa.&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; 2. En estar establert i en funcionament aquest servei, les quotes es meritaran el primer dia de l&amp;apos;any natural, excepte que la meritació de la taxa es produís amb posterioritat a aquesta data, en aquest cas la primera quota es prorratejarà per semestres.&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;Article 8 Declaració i ingrés&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; 1. Dins els trenta dies hàbilssegüents a la data que meriti per primera vegada la taxa, els subjectes passius formalitzaran la seva inscripció en matrícula, i presentaran, a aquest efecte, la declaració d’alta corresponent&amp;nbsp; i&amp;nbsp; ingressaran la quota que correspongui. En cas que aquesta declaració no es produeixi, l’Ajuntament&amp;nbsp; procedirà&amp;nbsp; a&amp;nbsp; la&amp;nbsp; regularització de la matrícula&amp;nbsp; d’ofici i emetrà&amp;nbsp; les liquidacions corresponents,&amp;nbsp; sense&amp;nbsp; perjudici&amp;nbsp; de&amp;nbsp; la&amp;nbsp; facultat&amp;nbsp; que la llei atorga a l’Administració Tributària de sancionar els incompliments formals i materials en el deure de declaració.&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; 2. Quan es conegui, mitjançant&amp;nbsp; ofici o comunicació dels interessats, qualsevol variació&amp;nbsp; de&amp;nbsp; les&amp;nbsp; dades&amp;nbsp; de la&amp;nbsp; matrícula, es duran a&amp;nbsp; terme les modificacions corresponents, que tindran efectes a partir del període de cobrament següent al de la data en la qual s&amp;apos;hagi realitzat la declaració.&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;Article 9 Infraccions i sancions&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; Tot&amp;nbsp; allò relatiu a la qualificació d&amp;apos;infraccions&amp;nbsp; tributàries i a&amp;nbsp; les sancions que&amp;nbsp; els corresponguin en cada cas, es regirà pel que està establert a la Llei General Tributària.&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;Disposició Final&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; Aquesta Ordenança entrarà en vigor el dia de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt;]]</env:contingut>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">50</env:ordre>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
