<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8095/510902/taxa-per-llicencies-urbanistiques-i-instal-lacions/xml">
    <env:dataRegistre>2013-02-27</env:dataRegistre>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;(Aprovada plenari data 26-11-2012; modifica l’article 5º Quota tributària).- &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 1º.- FONAMENT&amp;nbsp; I&amp;nbsp; NATURALESA.-&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases de Règim Local, i de conformitat amb el disposat als articles 15 a 19 de TR-LHL de 2004, Ajuntament ordena la &amp;quot;Taxa per llicència urbanística&amp;quot;, que es regirà per la present Ordenança fiscal. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 2º.- FET IMPOSABLE.-&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Constitueix el fet imposable de la Taxa, l’activitat municipal, tècnica i administrativa, tendint a verificar si els actes d’edificació i ús del sòl, al que es refereix&amp;nbsp; l’art. 2 de la Llei 10/1990, de 23 d&amp;apos;octubre, de Disciplina Urbanística de la CAIB, i demés legislació del sòl i ordenació urbana que resulti d’aplicació; que s’hagin de realitzar al terme municipal, s’ajusten a les normes urbanístiques, d’edificació i policia previstes a l’esmentada Llei del Sòl i a les Normes Subsidiàries de Planejament del Municipi.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 3º.- SUBJECTE PASSIU.-&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Són subjectes passius contribuents les persones físiques o jurídiques i les entitats a que es refereix l’article 35 de la Llei General Tributària,&amp;nbsp; que siguin propietaris o posseïdors, o, al seu cas, arrendataris dels&amp;nbsp; immobles on es&amp;nbsp; projecti realitzar o es realitzen les construccions i instal·lacions o es projecti executar o s’executin les obres.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. En tot cas, tindran la condició de substituts del o de la contribuent els constructors i contractistes de les obres.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 4º.- RESPONSABLES.-&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu, les persones físiques i jurídiques a que es refereixen l’article 42 de la Llei General Tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els suposats i a l’abast que assenyala l’article 43 de la Llei General Tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 5º.- QUOTA TRIBUTARIA.-&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;A)&lt;u&gt; Llicències d’obra&lt;/u&gt;:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1.- El tipus de gravamen serà: L’1%&amp;nbsp; sobre el pressupost d’execució material de les obres o instal·lacions, i demés actes subjectes a prèvia llicència.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2.- El tipus de gravamen serà del 2&amp;apos;5%&amp;nbsp; si el pressupost d’execució material de les obres supera els 600.000’00 euros, quan es tracti d’instal·lacions industrials, i si es tracta de construccions de tipus residencial, s’aplicarà el mateix tipus quan el pressupost superi els 900.000 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3.- La quota tributària mínima serà de 20’00 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;4.- A les obres no acabades en el termini concedit a la respectiva llicència, la tarifa a aplicar serà el 0’30 % de l’import de l’Impost sobre construccions, instal·lacions i obres, per cada any o fracció per demora de l’acabament de les obres, fins que es justifiqui documentalment, mitjançant la certificació prevista a les Ordenances Municipals de la Construcció, que aquelles s’han finalitzat d’acord amb el projecte autoritzat per l’Ajuntament, excepte&amp;nbsp; alguns casos en que, per causa justa, degudament al·legada i justificada, la Corporació municipal estimarà no ser procedent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;5.-&amp;nbsp; El 0&amp;apos;15 %&amp;nbsp; sobre el valor que tinguin assenyalats els terrenys i construccions a efectes de l’Impost sobre Béns Immobles, quan es tracti de segregacions, divisions, parcel·lacions de béns immobles.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;B)&lt;u&gt; Llicències de primera ocupació&lt;/u&gt;: la quota tributària serà de 100 euros/m2 de superfície edificada.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;C)&lt;u&gt; expedició de certificacions urbanístiques&lt;/u&gt;: la quota tributària serà de 50 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;div style="page-break-after: always"&gt; 
 &lt;span style="display: none"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;
&lt;/div&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 6º.- EXEMPCIONS I BONIFICACIONS.-&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;No es concedirà cap exempció ni bonificació a l’exacció de la Taxa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 7º.- MERITACIO.-&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1. Es merita la Taxa i neix l’obligació de contribuir quan s’iniciï l’activitat municipal que constitueix el seu fet imposable. A aquests efectes, s’entendrà iniciada l’esmentada activitat a la data de presentació de&amp;nbsp; l’oportuna sol·licitud de la llicència urbanística, si el subjecte passiu formulés expressament aquesta.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Quan es presenti la sol·licitud que iniciï l’actuació o l’expedient, no es tramitarà sense que s’hagi efectuat el pagament de la taxa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Quan per causes no imputables al subjecte passiu, l’activitat administrativa no es presti o desenvolupi, es procedirà a la devolució de l’import corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2. Quan les obres s’hagin iniciat o executat sense haver obtingut&amp;nbsp; l’oportuna llicència, la Taxa es meritarà quan s’iniciï efectivament&amp;nbsp; l’activitat municipal conduent a determinar si l’obra en qüestió és o no autoritzable, independentment de la iniciació de l’expedient administratiu que es pugui instruir per a l’autorització d’aquestes obres o la seva demolició si no foren autoritzables.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. L’obligació de contribuir, una vegada nascuda, no es veurà afectada de cap manera per la concessió de la llicència condicionada a la modificació del projecte presentat, ni per la renúncia o desistiment del sol·licitant una vegada concedida la llicència.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 8º.- DECLARACIO.-&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1.- Les persones interessades en l’obtenció d’una llicència d’obres presentaran, prèviament, al Registre General l’oportuna sol·licitud, amb especificació detallada de la naturalesa de l’obra i el lloc d’emplaçament, a la qual s’ha de fer constar&amp;nbsp; l’import estimat de l’obra, mesures i el destí de l’edifici.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2.- Quan es tracti de llicència per aquells actes, als quals no sigui exigible la formulació de projecte subscrit per tècnic competent, la sol·licitud s’acompanyarà amb el Pressupost de les Obres a realitzar, així com amb una descripció detallada de la superfície afectada, número de departaments, materials a emprar i, en general, de les característiques de&amp;nbsp; l’obra o acte; dades del qual&amp;nbsp; permetin comprovar el cost d’aquelles.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3.- Si després de formulada la sol·licitud de llicència es modifiqués o ampliés el projecte, s’haurà de posar en coneixement de l’Administració municipal, acompanyant el nou pressupost o el reformat i, al seu cas, plànols i memòries de la modificació o ampliació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 9º.- LIQUIDACIÓ I INGRES.-&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1.- A l’acte de concessió de la llicència urbanística es practicarà la corresponent liquidació definitiva.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2.- La liquidació definitiva que es practiqui serà notificada al subjecte passiu contribuent i al substitut o la substituta, per al seu ingrés directe a les Arques Municipals utilitzant els medis de pagament i els terminis que assenyala el Reglament General de Recaptació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Article 10º.- INFRACCIONS I SANCIONS.-&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En tot el relatiu a la qualificació d’infraccions tributàries així com de les sancions que a les mateixes corresponguin en cada cas, s’estarà al disposat als articles 77 i següents de la Llei General Tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;DISPOSICIÓ&amp;nbsp; FINAL I DEROGATÒRIA&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1º.- La present Ordenança Fiscal, entrarà en vigor el mateix dia de la seva&amp;nbsp; publicació al BOCAIB, de conformitat amb el que disposa l’art. 17 del TR-LHL de 2004, regulador de les Hisendes Locals, quedant en vigor fins a la seva modificació o derogació expresses, i s’aplicarà amb efectes 01 de gener de 2012&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Lloseta a 20-09-2011&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Vist i Plau,&lt;br /&gt; &lt;strong&gt;El Batlle &lt;/strong&gt;&amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; El Secretari&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;]]</env:contingut>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">10078</env:numPaginaFinal>
    <dc:date>2013-03-05</dc:date>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Taxa per llicències urbanístiques i instal·lacions]]</env:sumariEnviament>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8095/510902/taxa-per-llicencies-urbanistiques-i-instal-lacions/"/>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:idEnviament>510902</env:idEnviament>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">50</env:ordre>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2013/8095"/>
    <env:dataPublicacio>2013-03-05</env:dataPublicacio>
    <env:numeroRegistre>3854</env:numeroRegistre>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">10077</env:numPaginaInicial>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1217"/>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
