<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8081/509028/aprovacio-definitiva-ordenanca-fiscal-reguladora-d/xml">
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Durant el període d’exposició al públic no s’han presentat reclamacions contra l’acord provisional sobre la modificació de l’ordenança fiscal reguladora de la taxa per l’expedició de documents administratius, aprovat pel Ple d’aquest Ajuntament el dia 27 de setembre de 2012 i que va estar publicat al BOIB núm. 180 del dia 04 de desembre de 2012. D’acord amb l’article 17.4. del R.D.L. 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, es dóna per aprovada definitivament, i es publica a continuació el text íntegre d’aquesta ordenança:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER EXPEDICIÓ DE LLICÈNCIES ADMINISTRATIVES I INSCRIPCIÓ EN EL REGISTRE MUNICIPAL D’ANIMALS POTENCIALMENT PERILLOSOS.&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 1. FONAMENT JURÍDIC&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Aquesta entitat local, fent ús de les facultats que es contenen en els articles 133.2 i 142 de la Constitució espanyola, a l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i als articles 15 a 20 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix l’Ordenança reguladora de la taxa per inscripció en el Registre municipal d’animals de companyia i per&amp;nbsp; l’atorgament de la llicència per a la tinença d’animals potencialment perillosos. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 2. FET IMPOSABLE&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Constitueix el fet imposable l’activitat municipal, tècnica i administrativa tendent a verificar si els propietaris o tenidors d’animals considerats potencialment perillosos, segons la normativa vigent, poden ser titulars d’una llicència municipal administrativa que els permeti tenir-los. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;També constitueix el fet imposable de la present Ordenança la inscripció d’animals potencialment perillosos, en el Registre municipal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Tots els propietaris i persones tenidors dels animals, les característiques dels quals o races es detallen a continuació tenen l’obligació d’obtenir la llicència. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Animals considerats potencialment perillosos:&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Es consideraran animals potencialment perillosos a efectes d’aquesta Ordenança, i d’acord amb l’article 2 de la Llei 50/1999, de 23 de desembre, sobre règim jurídic de la tinença d’animals potencialment perillosos, i d’acord amb els annexos I i II&amp;nbsp; del Decret 287/2002, de 22 de març, els següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;-Els animals de la fauna salvatge com són:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1.-&amp;nbsp; Classe de rèptils: tots els cocodrils, caimans i ofidis verinosos i de la resta, tots els que superin els dos quilògrams de pes actual o adult. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2.- Artròpodes i peixos: aquells, la inoculació de verí dels quals, necessiti d’hospitalització de l’agredit, sent l’agredit una persona no al·lèrgica al tòxic.&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3.- Mamífers: aquells que superen els deu quilògrams en estat adult.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En particular, els cans que pertanyin a aquestes races, amb més de tres mesos: &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;ol style="list-style-type: lower-alpha"&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Pit Bull Terrier&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Staffordshire Bull Terrier&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Terrier de Staffordshire americà&amp;nbsp; (&lt;em&gt;American Straffodshire Terrier&lt;/em&gt;)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Rottweiler&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Dog argentí (&lt;em&gt;Dogo Argentino&lt;/em&gt;)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Fila brasiler (&lt;em&gt;Fila Brasileiro&lt;/em&gt;)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Tosa Inu&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Akita Inu&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Encreuament dels anteriors entre ells o amb altres races, del qual s’obtingui una tipologia similar a alguna d’aquestes races. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
&lt;/ol&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;-&amp;nbsp; Els cans, llevat que es tracti de cans-guia o de cans d’assistència acreditats i ensinistrats a centres oficialment reconeguts, conforme a la legislació autonòmica o, en el seu cas estatal, així com aquells cans que es trobin en fase d’instrucció per adquirir aquesta condició, que reuneixin totes o la majoria de les característiques següents:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1.- Forta musculatura, aspecte poderós, robust, configuració atlètica, agilitat, vigor i resistència.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2.- Marcat caràcter i gran valor.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;3. Pèl curt.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;4.- Perímetre toràcic comprès entre 60 i 80 centímetres, alçària a la creu entre 50 i 70 centímetres i pes superior a 20 kg.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;5.- Cap voluminós, cuboide, robust, amb crani ample i gros i galtes musculoses i bombades. Mandíbules grosses i fortes, boca robusta, ampla i profunda. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;6.- Coll ample, musculós i curt. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;7.- Pit massís, ample, gros, profund, costelles arcades i llom musculós i curt.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;8.- Extremitats anteriors paral·leles, rectes i robustes i extremitats posteriors molt musculoses, amb potes relativament llargues que formin un angle moderat.&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;- Animals agressius que hagin mossegat&amp;nbsp; persones o animals, i l’agressió dels quals hagi estat notificada o pugui ser demostrada.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;- Cans ensinistrats per a l’atac.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 3. SUBJECTE PASSIU &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Són&amp;nbsp; subjectes passius d’aquesta taxa, totes les persones físiques o jurídiques i les entitats que sol·licitin la llicència o renovació de la llicència per a la tinença d’animals potencialment perillosos. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Així també totes les persones físiques o jurídiques i les entitats que sol·licitin la inscripció o renovació en el Registre Municipal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 4. RESPONSABILITAT&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Respondran del deute tributari els deutors principals junt amb altres persones o entitats. A aquests efectes es consideraran deutors principals els obligats tributaris de l’apartat 2 de l’article 35 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Excepte precepte legal exprés en contra, la responsabilitat serà sempre subsidiària. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En relació amb la responsabilitat solidària i subsidiària del deute tributari s’estarà a l’establert en els articles 42 i 43 respectivament de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 5. MERITACIÓ&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La taxa es merita des del moment que es comencen a prestar els serveis que origina la seua exacció, que coincideix amb la presentació de la sol·licitud que iniciï la tramitació de la concessió o renovació de la llicència o la inscripció en el Registre Municipal. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;El pagament de la taxa es realitzarà prèviament a la petició de llicència.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 6. EXEMPCIONS I BONIFICACIONS&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;No es concediran més exempcions o bonificacions que aquelles que siguin formalment declarades per l’Ajuntament i aquelles que, d’ara endavant, siguin establertes per normativa jurídica amb rang de Llei.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 7. QUOTA TRIBUTÀRIA&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La quantitat a liquidar i exigir, en concepte de quota tributària, s’obtindrà per aplicació de la següent tarifa:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;ul&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Concessió de llicència: 50 euros&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Renovació de la llicència als 5 anys: 20 euros&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Inscripció en el Registre municipal d’animals potencialment perillosos: 10 euros.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
&lt;/ul&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 8. INGRÉS DE LA QUOTA TRIBUTÀRIA. &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;L’import de la taxa s’exigirà en règim d’autoliquidació i amb caràcter previ a l’acta que el motiva. &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 9. INFRACCIONS I SANCIONS&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En tot allò referent a infraccions i sancions serà d’aplicació la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, en concret els articles 178 i següents i les disposicions que la desenvolupin.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;DISPOSICIÓ FINAL&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La present Ordenança fiscal entrarà en vigor una vegada transcorregut el termini de 15 dies des de la seva publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb el que disposa l’art. 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears i serà d’aplicació mentre no s’acordi la seua modificació o derogació expressa. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Sant Josep de sa Talaia, 04 de febrer de 2013.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;L’alcaldessa,&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Mª Nieves Marí Marí&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;]]</env:contingut>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">5890</env:numPaginaInicial>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">130</env:ordre>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <dc:date>2013-02-07</dc:date>
    <env:dataRegistre>2013-02-05</env:dataRegistre>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">5891</env:numPaginaFinal>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1236"/>
    <env:numeroRegistre>2001</env:numeroRegistre>
    <env:dataPublicacio>2013-02-07</env:dataPublicacio>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8081/509028/aprovacio-definitiva-ordenanca-fiscal-reguladora-d/"/>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <env:idEnviament>509028</env:idEnviament>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2013/8081"/>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Aprovació definitiva Ordenança Fiscal reguladora de la taxa per expedició de llicències administratives i inscripció en el registre municipal d'animals potencialment perillosos.]]</env:sumariEnviament>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
