<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8078/508699/aprovacio-definitiva-de-l-ordenanca-fiscal-27-taxa/xml">
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">4729</env:numPaginaInicial>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2013/8078"/>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <dc:date>2013-02-02</dc:date>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">4731</env:numPaginaFinal>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Aprovació definitiva de l'Ordenança fiscal 27, taxa pel servei d'immobilització, recollida, trasllat i dipòsit de vehicles del TM de Son Servera.]]</env:sumariEnviament>
    <env:dataRegistre>2013-01-31</env:dataRegistre>
    <env:numeroRegistre>1732</env:numeroRegistre>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1249"/>
    <env:idEnviament>508699</env:idEnviament>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8078/508699/aprovacio-definitiva-de-l-ordenanca-fiscal-27-taxa/"/>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">140</env:ordre>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Atès l’edicte publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 144, de dia 4 d’octubre de 2012, en relació a l’acord adoptat pel Ple de l’Ajuntament de Son Servera, en sessió ordinària de dia 20 de setembre de 2012, el qual aprovà inicialment l’ &lt;strong&gt;Ordenança municipal núm. 27, taxa pel servei d’immobilització, recollida, trasllat i dipòsit de vehicles del Terme Municipal de Son Servera (Illes Balears)&lt;/strong&gt;.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Atès l’informe d’impacte de gènere de l’Institut Balear de la Dona de dia 9 de novembre de 2012.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Així mateix, atès que el proppassat dia 10 de novembre de 2012, s’exhaurí el termini per a la presentació de reclamacions , sense que se n’hagi presentat cap, de reclamació, s’eleva a definitiu l’acord esmentat objecte del present edicte, el qual resta íntegrament de la forma següent:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color: black"&gt;ORDENANÇA N. 27&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color: black"&gt;TAXA PEL SERVEI D’IMMOBILITZACIÓ, RECOLLIDA, TRASLLAT I DIPÒSIT DE VEHICLES O ALTRES OBJECTES PESATS O VOLUMINOSOS, MAL ESTACIONATS O ABANDONATS AEN LA VIA PÚBLICA O EN ALTRES LLOCS DEL TERME MUNICIPAL&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span style="color: black"&gt;&amp;nbsp;&lt;br /&gt; &lt;strong&gt;Article 1 &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color: black"&gt;Fonament i naturalesa &lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució, i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 del RDL 2/2004, de 5 de març, regulador de les hisendes locals, aquest Ajuntament imposa la taxa pel servei d’immobilització, recollida, trasllat i dipòsit de vehicles o altres objectes pesats o voluminosos, mal estacionats o abandonats a la via pública o en altres llocs del terme municipal, d’acord amb la regulació dels articles 20 i següents del RDL. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color: black"&gt;Article 2 &lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color: black"&gt;Objecte &lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Constitueix l’objecte d’aquesta taxa la prestació dels serveis següents: &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a) La recollida, trasllat i dipòsit de vehicles o d’altres objectes pesats o voluminosos de la via pública o d’altres llocs del terme municipal, de conformitat amb els articles 38.4 i 71 del RDL 339/1990, de 2 de març, sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat vial, el RD 13/1992, de 17 de gener, i la resta de la normativa aplicable. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b) La immobilització per procediments mecànics de vehicles o d’altres objectes pesats o voluminosos de la via pública o d’altres llocs del terme municipal, de conformitat amb l’article 70 del RDL 339/1990, de 2 de març, el RD 13/1992, de 17 de gener, i la resta de la normativa aplicable. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;c) La recollida, trasllat i dipòsit de vehicles o altres objectes pesats o voluminosos de la via pública o d’altres llocs del terme municipal, com a conseqüència d’ordres d’autoritats judicials o administratives. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 3&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Subjecte passiu i responsables&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Són subjectes passius contribuents els conductors i les conductores dels vehicles objecte del servei. La persona titular del vehicle o de l’objecte pesat o voluminós és, en tot cas, responsable subsidiari del pagament de la taxa, excepte en els casos d’utilització il·legítima per part del conductor o de la conductora, degudament acreditada per la persona titular del vehicle. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Han de respondre solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques o jurídiques esmentades en l’article 42 de la Llei general tributària. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En són responsables subsidiaris les persones administradores de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, societats i entitats en general, en els casos i en l’àmbit que assenyala l’article 43 de la LGT. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En el cas de prestació del servei per requeriment de qualsevol autoritat administrativa, n’és subjecte passiu la persona interessada del procediment administratiu. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 4&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Obligació de contribuir &lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;L’obligació de contribuir neix des del moment en què s’iniciïn les operacions destinades a la prestació del servei. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 5&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Exempcions i bonificacions&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;No es reconeix cap tipus d’exempció o bonificació. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&amp;nbsp;&lt;strong&gt;Article 6&amp;nbsp; &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Gestió del tribut&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La Policia Local s’ha d’encarregar de la liquidació d’aquesta taxa i n’ha d’expedir la corresponent carta de pagament. Igualment, té el dret de retenció dels vehicles o objectes pesats o voluminosos mentre que no es liquidi la corresponent taxa. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;El pagament de la liquidació de la taxa en cap cas no exclou el pagament de la sanció o multa derivada d’infraccions de les normes de circulació. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 7&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Quota tributària&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La quota tributària es determina d’acord amb les tarifes contingudes en els epígrafs següent: &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Epígraf 1.&lt;em&gt;a&lt;/em&gt; Quota per la recollida i trasllat de vehicles i altres objectes pesats voluminosos, de 8 a 20 h en dies laborables: &amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;ul&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Per retirada de motocicletes o altres vehicles de dues o tres rodes, 120,00 €.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Per la retirada de vehicles i altres objectes de menys de 1.500 kg, 120,00 €.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Per la retirada de vehicles i altres objectes de més de 1.500 kg, 154,00 € &lt;/span&gt;&lt;/li&gt; 
&lt;/ul&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span style="color: black"&gt;Epígraf 1.&lt;em&gt;b&lt;/em&gt; Quota per la recollida i trasllat de vehicles i altres objectes pesats voluminosos, de 20 a 8 h en dies laborables, festius i caps de setmana tot el dia: &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;ul&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span style="color: black"&gt;Per retirada de motocicletes o altres vehicles de dues o tres rodes, 156,00 €.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span style="color: black"&gt;Per la retirada de vehicles i altres objectes de menys de 1.500 Kg, 156,00 €.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span style="color: black"&gt;Per la retirada de vehicles i altres objectes de més de 1.500 Kg, 200,00 €. &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt; 
&lt;/ul&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span style="color: black"&gt;Les quanties dels epígrafs 1.&lt;em&gt;a&lt;/em&gt; i 1.&lt;em&gt;b&lt;/em&gt; es reduiran en un 50 % en&amp;nbsp; cas que, una vegada que l’agent hagi sol·licitat el servei, el subjecte passiu retiri per si mateix el vehicle o objecte.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Epígraf 2. Quota per dipòsit de vehicles i altres objectes pesats o voluminosos: &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;ul&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Per dipòsit de motocicletes o altres vehicles de dues o tres rodes, 5,00 €/dia.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Per dipòsit de vehicles i altres objectes de menys de 1.500 kg, 10,00 €/dia.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Per dipòsit de vehicles i altres objectes de més de 1.500 kg, 15,00 €/dia. &lt;/span&gt;&lt;/li&gt; 
&lt;/ul&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;A efectes de cobrament d’aquesta quota se estableix un màxim de seixanta dies per vehicle o objecte dipositat. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Per quantificar els dies de dipòsit de vehicles i altres objectes no es té en compte el primer dia, però sí, en tot cas, el dia de recollida. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Epígraf 3. Quota per immobilització de vehicles i altres objectes: &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;ul&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Per immobilització de vehicles i objectes de qualsevol classe, 3,00 €/unitat/dia. &lt;/span&gt;&lt;/li&gt; 
&lt;/ul&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 8 &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Dret de retenció&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Els vehicles dipositats i immobilitzats no seran retornats, o no se’ls aixecarà el precinte, fins que el subjecte passiu no liquidi la corresponent taxa de dipòsit de vehicles o objecte, o la corresponent taxa d’immobilització. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 9&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Transcorreguts dos mesos des del dipòsit del vehicle o objecte pesat o voluminós sense que els interessats legitimats en sol·licitin la devolució, s’aplicaran les mesures contingudes en la Llei &lt;span style="color: black"&gt;22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span style="color: black"&gt;DISPOSICIÓ FINAL&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span style="color: black"&gt;Aquesta Ordenança fiscal, la redacció de la qual ha estat aprovada inicialment pel Ple de la corporació en sessió celebrada el 20 de setembre de 2012, entrarà en vigor el dia de la publicació en el BOIB (XXX) i el període de vigència es mantindrà&amp;nbsp; &lt;/span&gt;mentre no es modifiqui o derogui expressament. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Son Servera, 29 de gener de 2013 &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;El batle&lt;/strong&gt;&lt;br /&gt; José Barrientos Ruiz &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;]]</env:contingut>
    <env:dataPublicacio>2013-02-02</env:dataPublicacio>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
