<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8073/507853/aprovacio-definitiva-de-l-ordenanca-fiscal-regulad/xml">
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">40</env:ordre>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2013/8073/507853/aprovacio-definitiva-de-l-ordenanca-fiscal-regulad/"/>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Aprovació definitiva de l'ordenança fiscal reguladora de la tasa de recollida i tractament dels residus sólids urbans.]]</env:sumariEnviament>
    <env:idEnviament>507853</env:idEnviament>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <env:dataRegistre>2013-01-17</env:dataRegistre>
    <env:dataPublicacio>2013-01-22</env:dataPublicacio>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En data 22 de novembre de 2012 es va publicar al BOIB núm. 173 l’aprovació inicial de l’ordenança fiscal reguladora de la taxa de recollida i tractament de residus sólids urbans. Atès que ha transcorregut el termini d’exposició pública assenyalat a l’article 17 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, mitjançant el qual s’aprova el text refós de la llei reguladora de les hisendes locals, sense que s’hagin presentat reclamacions, esdevé definitiva, per la qual cosa es publica el text íntegre.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&amp;nbsp;&lt;strong&gt;T.01 ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE &lt;/strong&gt;&lt;strong&gt;LA TAXA DE&lt;/strong&gt;&lt;strong&gt; RECOLLIDA I TRACTAMENT&amp;nbsp; DE RESIDUS SÒLIDS URBANS&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 1.&lt;/strong&gt; &lt;strong&gt;Naturalesa i fonament&amp;nbsp;&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Aquesta ordenança té com a objectiu regular la repercussió del cost del servei efectiu de recollida i tractament de residus sòlids urbans al Terme Municipal de Puigpunyent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Per l’establiment dels criteris de fonament de la present taxa, s’ha dut a terme un estudi real del temps efectiu que el personal de la brigada de recollida de residus municipal dedica a la recollida dels residus sòlids urbans de la població del municipi, segons el tipus d’usuari ( habitatges, comerços, establiments hotelers...).&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&amp;nbsp;Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució Espanyola, i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 i 20 a 27 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajuntament estableix la taxa de recollida i tractament de residus sòlids urbans que es regirà per aquesta Ordenança fiscal, les normes de la qual atenen al que disposa l’article 57 de l’esmentat Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 2.&lt;/strong&gt; Fet Imposable&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Constitueix el fet imposable de la taxa la prestació del servei de recepció obligatòria de recollida i tractament de residus sòlids urbans.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;A aquest efecte, es consideren residus sòlids urbans, els contemplats a l’apartat número 6 de l’article 2 de l’Ordenança Municipal de Residus Sòlids Urbans del terme municipal de Puigpunyent, aprovada pel Ple de la Corporació Municipal en sessió celebrada en data 28 d’octubre de 2002, i publicada al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears número 80 de data 7 de juny de 2003, on també s’especifica la separació de les fraccions de residus.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La liquidació i pagament de la taxa de recollida, transport i tractament de residus sòlids no implica cap tipus de legalització de les edificacions ni de les activitats, sinó el simple fet de contribuir amb les despeses del servei de recepció obligatòria.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Article 3. &lt;/strong&gt;Tipus de Recollida. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Per tal d’assegurar el correcte funcionament del servei de recollida selectiva dels residus sòlids urbans a tot l’àmbit territorial municipal, es fixen els següents tipus de recollida:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1)Recollida selectiva dels residus sòlids urbans adreçada a comerços i altres establiments.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2)Recollida selectiva dels residus sòlids urbans adreçada a habitatges particulars ubicats a sòl rústic i urbà&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 4.&lt;/strong&gt; Subjecte Passiu&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Són subjectes passius contribuents d’aquesta taxa les persones físiques i jurídiques i les entitats a que es refereix l’article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària (en endavant LGT), que resultin beneficiades o afectades pel servei objecte de la present taxa, és a dir, aquelles persones o entitats que ocupin o utilitzin els habitatges, edificacions, locals, establiments i terrenys situats a tot el terme municipal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Tindrà la consideració de subjecte passiu substitut del contribuent, el propietari dels habitatges, edificacions, locals, establiments i terrenys, que podrà repercutir, si s’escau, les quotes satisfetes sobre els usuaris que són els beneficiaris del servei.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 5.&lt;/strong&gt; Responsables&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Són responsables tributaris les persones físiques o jurídiques determinades com a tals als articles 42 i 43 de la LGT. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La derivació de responsabilitat requerirà que, prèvia audiència a l’interessat, es dicti acte administratiu, en els termes previstos a la LGT. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 6.&lt;/strong&gt; Beneficis fiscals (exempcions i bonificacions)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;1.- S’estableix la següent exempció:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;a) una exempció a favor d’aquells contribuents que, per la seva situació personal, puguin estar sotmesos a una situació de pobresa temporal i amb el conseqüent risc d’exclusió social. La seva situació haurà de ser valorada pels Serveis Socials.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Per gaudir de l’exempció, caldrà adreçar la corresponent sol·licitud al departament de Serveis Socials que emetrà el corresponent informe.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;2.- S’estableixen les següents bonificacions:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span style="color: black"&gt;a) Bonificació adreçada a ciutadans i empreses amb habitatges ubicats a sòl urbà i rústic per compost domèstic: &lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;S’aplicarà una bonificació del 30% sobre la tarifa trimestral de la taxa, a aquells ciutadans i empreses amb habitatges ubicats a sòl urbà i rústic que a més de fer una correcta&amp;nbsp; separació selectiva de residus en origen, facin compost domèstic i per tant no aportin la fracció orgànica dels residus urbans o municipals (FORM) al sistema.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Per gaudir de la present bonificació serà indispensable complir els següents requisits:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;ol style="list-style-type: lower-alpha"&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Sol·licitud de l’interessat de concessió de la bonificació per compost domèstic&lt;/span&gt;&lt;/li&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Emissió d’informe Tècnic Municipal favorable respecte a la comprovació de la veracitat dels fets pels quals es pot concedir la bonificació&lt;/span&gt;&lt;/li&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Resolució municipal de l’òrgan corresponent&lt;/span&gt;&lt;/li&gt; 
&lt;/ol&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;b) Bonificació adreçada a productors singulars que contribueixin en la millora de la seva gestió de residus, i que suposin simplificació i ajuda a la disminució del cost del temps efectiu de recollida del residus sòlids urbans als seus establiments:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;S’aplicarà una bonificació que podrà arribar al 50% en el supòsit de la quota trimestral de la taxa en cada cas establerta al quadre de l’article 7 de la present ordenança, a aquells productors singulars que contribueixin en la millora de la seva gestió de residus, simplificant i ajudant a la disminució del cost del temps de recollida de residus sòlids urbans.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En els productors singulars que distin com a mínim 3km de qualsevol nucli urbà, la bonificació podrà arribar al 75% sempre i quan facin l’aportació de residus al Parc Verd.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;El percentatge de la bonificació a aplicar es determinarà en funció dels criteris i puntuacions aprovats per Decret de Batlia, tenint en compte la disminució del temps efectiu que suposi la recollida de residus sòlids urbans.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Per gaudir de la present bonificació serà indispensable complir els següents requisits:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;ol style="list-style-type: lower-alpha"&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Participar correctament en els tasques del servei de recollida selectiva de residus sòlids urbans, fent una separació i aportació domiciliaria dels residus urbans de conformitat amb l’Ordenança Municipal de Residus Sòlids Urbans.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Sol·licitud&amp;nbsp; de l’interessat de concessió de la bonificació per a productors singulars.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Emissió d’informe Tècnic Municipal favorable respecte a la comprovació de la veracitat dels extrems pels quals es pot aplicar la bonificació i aplicació de&amp;nbsp; les fórmules que es fixin per l’Ajuntament mitjançant Decret de Batlia per tal d’establir el percentatge de bonificació.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt; 
&lt;/ol&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;&amp;nbsp;ARTICLE 7.&lt;/strong&gt; Quota Tributària&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La quota tributària trimestral serà:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" class="tipusTaula1"&gt; 
 &lt;tbody&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 456px; height: 19px"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;&lt;strong&gt;Tipus &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 96px; height: 19px"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;&lt;strong&gt;Quota Anual&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 108px; height: 19px"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;&lt;strong&gt;Quota trimestral&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 456px; height: 19px"&gt; &lt;p style="margin-left: 9pt"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;Habitatges&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 96px; height: 19px"&gt; &lt;p style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;&lt;strong&gt;144,98€&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 108px; height: 19px"&gt; &lt;p style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;&lt;strong&gt;36,24€&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 456px; height: 19px"&gt; &lt;p style="margin-left: 9pt"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;Establiments 1( grans hotels)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 96px; height: 19px"&gt; &lt;p style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;&lt;strong&gt;9.464,36€&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 108px; height: 19px"&gt; &lt;p style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;&lt;strong&gt;2.366,09€&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 456px; height: 19px"&gt; &lt;p style="margin-left: 9pt"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;Establiments 2 (apartaments, agroturismes, hotels i altres establiments turístics)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 96px; height: 19px"&gt; &lt;p style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;&lt;strong&gt;2.103,19€&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 108px; height: 19px"&gt; &lt;p style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;&lt;strong&gt;525,80€&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 456px; height: 19px"&gt; &lt;p style="margin-left: 9pt"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;Establiments 3 (restaurants i supermercats)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 96px; height: 19px"&gt; &lt;p style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;&lt;strong&gt;1.081,64€&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 108px; height: 19px"&gt; &lt;p style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;&lt;strong&gt;270,41€&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 456px; height: 19px"&gt; &lt;p style="margin-left: 9pt"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;Establiments 4 (bars, cafeteries i similars)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 96px; height: 19px"&gt; &lt;p style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;&lt;strong&gt;751,14€&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 108px; height: 19px"&gt; &lt;p style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;&lt;strong&gt;187,78€&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td style="width: 456px; height: 19px"&gt; &lt;p style="margin-left: 9pt"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;Establiments 5 (resta d’establiments)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 96px; height: 19px"&gt; &lt;p style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;&lt;strong&gt;394,35€&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td style="width: 108px; height: 19px"&gt; &lt;p style="text-align: right"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 10px"&gt;&lt;strong&gt;98,59€&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
 &lt;/tbody&gt; 
&lt;/table&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;El servei extraordinari i ocasional de recollida de residus sòlids urbans, amb petició prèvia de l’interessat o ordre de Batlia per motius d’interès públic,&amp;nbsp; es facturarà al cost d’aquest.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 8.&lt;/strong&gt; Meritació&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;ol&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La taxa es merita i neix l’obligació de contribuir des del moment en què s’inicia la prestació del servei, entenent-se iniciada, atesa la naturalesa de recepció obligatòria d’aquest, quan estigui establert i en funcionament el servei municipal de recollida i tractament de residus sòlids urbans en els carrers o llocs on s’ubiquin els habitatges o locals utilitzats pels contribuents subjectes a la taxa.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Una vegada establert i en funcionament l’esmentat servei, les quotes es meritaran el primer dia de cada trimestre natural.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En el cas de primer establiment, la taxa es meritarà el primer dia del trimestre següent.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt; 
&lt;/ol&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 9&lt;/strong&gt;. Normes de gestió&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Dins dels trenta dies hàbils següents a la data en què es meriti per primera vegada la taxa, els subjectes passius formalitzaran &amp;nbsp;la inscripció en la matrícula, i presentaran a aquest efecte la declaració d’alta corresponent i, de manera simultània, ingressaran la quota del primer trimestre.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Quan el servei administratiu corresponent verifiqui que un habitatge o establiment no està donat d’alta al Padró corresponent, es procedirà d’ofici a donar-lo d’alta, sense perjudici de que es pugui instruir expedient d’infraccions tributàries.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Les baixes que es produeixin dins l’exercici s’hauran de comunicar a l’Ajuntament dins dels trenta dies hàbils següents a la data del fet que origini la baixa i es retiraran del padró del trimestre següent.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Quan es conegui, bé d’ofici o mitjançant comunicació dels interessats, qualsevol variació de les dades que hi consten en la matrícula, es realitzaran en aquesta les modificacions corresponents, les quals produiran efectes a partir del període de cobrament següent al de la data en què s’hagi efectuat la declaració.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;El cobrament de les quotes s’efectuarà trimestralment mitjançant rebut derivat de la matrícula.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;ARTICLE 10. Infraccions i Sancions&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Pel que fa a les infraccions i sancions, s’aplicaran els articles 181 i següents de la LGT i les disposicions que la desenvolupin.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Disposició derogatòria &lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Queda derogada l’anterior i fins ara vigent Ordenança Fiscal Reguladora de la Taxa de recollida de Residus Sòlids Urbans i trastos vells, així com, totes les seves modificacions.&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;Disposició final única&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Aquesta Ordenança fiscal, aprovada pel Ple de l’Ajuntament de la Corporació Municipal en sessió celebrada el&amp;nbsp; dia 13 de novembre de 2012, entrarà en vigor en el moment de la seva publicació íntegra en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i s’aplicarà a partir de l’1 de gener de 2013, i continuarà vigent fins que s’acordi la seva modificació o derogació expressa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Puigpunyent, 16 de gener de 2013 &lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;EL BATLE&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&amp;nbsp;Gabriel Ferrà Martorell&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;]]</env:contingut>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">2861</env:numPaginaFinal>
    <env:numeroRegistre>841</env:numeroRegistre>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1229"/>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2013/8073"/>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">2858</env:numPaginaInicial>
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <dc:date>2013-01-22</dc:date>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
