<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2012/8056/506174/aprovacio-definitiva-ordenanca-taxa-clavegueram/xml">
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <env:idEnviament>506174</env:idEnviament>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">14652</env:numPaginaInicial>
    <env:dataRegistre>2012-12-17</env:dataRegistre>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2012/8056/506174/aprovacio-definitiva-ordenanca-taxa-clavegueram/"/>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">14653</env:numPaginaFinal>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">140</env:ordre>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Aprovació definitiva Ordenança taxa clavegueram]]</env:sumariEnviament>
    <env:dataPublicacio>2012-12-22</env:dataPublicacio>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2012/8056"/>
    <env:numeroRegistre>24424</env:numeroRegistre>
    <dc:date>2012-12-22</dc:date>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1213"/>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/471"/>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/79"/>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En el BOIB núm. 165 de data 6.11.2012, es va publicar l&amp;apos;acord de Ple de l&amp;apos;Ajuntament de Ferreries de data 27 de setembre de 2012, de l&amp;apos;aprovació provisional de la modificació de l&amp;apos;ordenança reguladora de la taxa de clavegueram.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Un cop finalitzat el termini d&amp;apos;exposició pública sense que s&amp;apos;hagin presentat reclamacions, l&amp;apos;esmentat acord ha resultat elevat a definitiu i es transcriu el text íntegre de l&amp;apos;ordenança:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;“&lt;b&gt;ORDENANÇA REGULADORA DE LA TAXA DE CLAVEGUERAM&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Article 1&lt;/b&gt;. Fonament i naturalesa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l&amp;apos;article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d&amp;apos;abril, reguladora de les bases de règim local, i conformement amb el que disposen els articles 15 a 19 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les hisendes locals, aquest Ajuntament estableix la taxa de clavegueram, que es regirà per la present ordenança fiscal, les normes de la qual s&amp;apos;atenen al que preveu l&amp;apos;article 58 de la citada Llei 39/1988.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Article 2&lt;/b&gt;.- Fet imposable.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;ol&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Constitueix el fet imposable de la taxa:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
&lt;/ol&gt; 
&lt;ol&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;L&amp;apos;activitat municipal tècnica i administrativa que tendeix a verificar si es donen les condicions necessàries per autoritzar la connexió a la xarxa de clavegueram municipal.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La prestació dels serveis d&amp;apos;evacuació d&amp;apos;excrements, aigües pluvials, negres i residuals a través de la xarxa de clavegueram municipal i tractament posterior.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
&lt;/ol&gt; 
&lt;ol start="2"&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;No estaran subjectes a la taxa les finques derruïdes, les declarades ruïnoses o que tenguin la condició de solar o terrenys.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
&lt;/ol&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Article 3.- &lt;/b&gt;Subjecte passiu.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;ol&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Són subjectes passius contribuents les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l&amp;apos;article 33 de la Llei general tributària, que siguin els/les ocupants o usuaris de les finques beneficiades, sigui quin sigui el seu títol: propietaris, usufructuaris, habitacionistes, arrendataris i fins i tot precaristes.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
&lt;/ol&gt; 
&lt;ol start="2"&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En tot cas, tindran la consideració de subjecte passiu substitut de l&amp;apos;ocupant o usuari dels habitatges o locals, les persones propietàries d&amp;apos;aquests immobles, les quals podran repercutir, si escau, les quotes satisfetes sobre els respectius beneficiaris del servei.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
&lt;/ol&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Article 4t&lt;/b&gt;. Responsables.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;ol&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu, les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 38.1 i 39 de la Llei general tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l&amp;apos;abast que assenyala l&amp;apos;article 40 de la Llei general tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
&lt;/ol&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Article 5è&lt;/b&gt;. Quota tributària.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;ol&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La quota tributària a exigir per la prestació dels serveis de clavegueram i tractament posterior, es determinarà en funció de la tarifa següent:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
&lt;/ol&gt; 
&lt;ol&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Quota fixa:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
&lt;/ol&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Per cada habitatge, comerç, indústria, local de negoci o similar ......... 12 euros&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;ol start="2"&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Quota variable:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
&lt;/ol&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Per cada metre cúbic d&amp;apos;aigua consumida durant el trimestre anterior 0&amp;apos;15 euros&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Normes d&amp;apos;aplicació:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;ol&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La quota es meritarà per trimestres complets el primer dia del primer mes de cadascun dels naturals.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Quan en un mateix edifici hi hagi més d&amp;apos;un habitatge i/o local de negoci, cadascun abonarà quotes independents.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Per al càlcul variable es considerarà com a mínim un consum de 15 m3 al trimestre.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
&lt;/ol&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Article 6è&lt;/b&gt;. Exempcions i bonificacions.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;No es concedirà cap exempció ni bonificació en l&amp;apos;exacció d&amp;apos;aquesta taxa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Article 7è&lt;/b&gt;. Meritació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;ol&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Es merita la taxa i neix l&amp;apos;obligació de contribuir quan s&amp;apos;inicia l&amp;apos;activitat municipal que constitueix el fet imposable, entenent que s&amp;apos;inicia quan s&amp;apos;efectuï la connexió a la xarxa de clavegueram municipal. La meritació es produirà amb independència de l&amp;apos;ús o no del servei.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
&lt;/ol&gt; 
&lt;ol start="2"&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Els serveis d&amp;apos;evacuació d&amp;apos;excrements, aigües pluvials, negres i residuals i tractament posterior, tenen caràcter obligatori per a totes les finques del municipi que tenguin façana a carrers, places o vies públiques en què hi hagi clavegueram, sempre que la distància entre la xarxa i la finca no passi de cent metres, i es meritarà la taxa fins i tot quan les persones interessades no procedeixin a efectuar la connexió a la xarxa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
&lt;/ol&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Article 8è&lt;/b&gt;. Declaració, liquidació i ingrés.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;ol&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Els subjectes passius substituts del contribuent formularan les declaracions d&amp;apos;alta i baixa en el cens de subjectes passius de la taxa, en el termini que discorre entre la data en què es produeixi la variació en la titularitat de la finca i el darrer dia del mes natural següent. Aquestes darreres declaracions tindran efecte a partir de la primera liquidació que es practiqui, una vegada finalitzat el termini de presentació de dites declaracions d&amp;apos;alta i baixa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
&lt;/ol&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La inclusió inicial en el cens es farà d&amp;apos;ofici un cop concedida la llicència de connexió a la xarxa.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;ol start="2"&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Les quotes exigibles per a aquesta taxa es liquidaran i recaptaran pels mateixos períodes i en els mateixos terminis que els rebuts de subministrament i consum d&amp;apos;aigua.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
&lt;/ol&gt; 
&lt;ol start="3"&gt; 
 &lt;li&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;En el supòsit de llicència de connexió, el contribuent formularà l&amp;apos;oportuna sol·licitud i els serveis tributaris d&amp;apos;aquest Ajuntament, una vegada concedida aquella, practicaran la liquidació que procedeixi, que serà notificada per ingressar-la directament d&amp;apos;acord amb la forma i terminis que assenyala el Reglament general de recaptació.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/li&gt; 
&lt;/ol&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p class="western" style="margin: 0px"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;DISPOSICIÓ FINAL&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;La present ordenança fiscal, la modificació de la qual ha estat aprovada pel Ple en sessió ordinària de 27.9.2012, entrarà en vigor el mateix dia que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i serà vigent fins que es modifiqui o derogui expressament.”&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Ferreries, 14 de desembre de 2012&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &amp;nbsp;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;strong&gt;&lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;L&amp;apos;alcalde&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin: 0px; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;Manuel Monerris Barberá&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;]]</env:contingut>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
