<rdf:RDF
    xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
    xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#"
    xmlns:env="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"
    xmlns:eli="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/eli/1.0/"
    xmlns:rann="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/relAnnexe/1.0/" > 
  <rdf:Description rdf:about="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2012/8047/505114/resolucio-del-conseller-d-educacio-cultura-i-unive/xml">
    <dc:creator>CAIB</dc:creator>
    <dc:format>text/html</dc:format>
    <env:sumariEnviament rdf:parseType="Literal">![CDATA[Resolució del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 22 d’octubre de 2012 per la qual es regula la justificació de despeses derivades de la realització d’accions de formació professional per a l’ocupació
]]</env:sumariEnviament>
    <dc:description>CAIB</dc:description>
    <rdf:type rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/rdf/schema/enviament/1.0/"/>
    <env:ordre rdf:parseType="Literal">120</env:ordre>
    <env:html rdf:resource="https://intranet.caib.es/eboibfront/ca/2012/8047/505114/resolucio-del-conseller-d-educacio-cultura-i-unive/"/>
    <env:tipusPublicacio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/tipus-publicacio/152"/>
    <env:numPaginaFinal rdf:parseType="Literal">12211</env:numPaginaFinal>
    <dc:publisher>CAIB</dc:publisher>
    <dc:date>2012-12-06</dc:date>
    <env:lang>ca</env:lang>
    <env:enviatTo rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/2012/8047"/>
    <env:organisme rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/organisme/1139"/>
    <env:idEnviament>505114</env:idEnviament>
    <env:numPaginaInicial rdf:parseType="Literal">12201</env:numPaginaInicial>
    <dc:language>ca</dc:language>
    <env:numeroRegistre>23365</env:numeroRegistre>
    <env:dataRegistre>2012-11-30</env:dataRegistre>
    <env:dataPublicacio>2012-12-06</env:dataPublicacio>
    <env:seccio rdf:resource="https://www.caib.es/eboibfront/ca/seccio/472"/>
    <env:contingut rdf:parseType="Literal">![CDATA[&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;L’Administració de l’Estat va traspassar a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears les funcions i els serveis en matèria de gestió de la formació professional per a l’ocupació mitjançant el Reial&lt;/span&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt; decret 621/1998, de 17 d’abril, els quals va assumir i distribuir la Comunitat Autònoma per mitjà del Decret 51/1998, de 8 de maig (BOIB núm. 68, de 23 de maig), en virtut del que disposaven els articles 12.15 i 15.1 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears. D’acord amb aquests articles, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la funció executiva en matèria laboral, en els termes que estableixin les lleis i les normes reglamentàries que dicti l’Estat, com també el desenvolupament legislatiu i d’execució de l’ensenyament en tota la seva extensió, nivells, graus, modalitats i especialitats.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;El Reial decret 395/2007, de 23 de març, pel qual es regula el subsistema de formació professional per a l’ocupació, preveu, dins la formació d’oferta, les accions formatives dirigides prioritàriament als treballadors aturats, a fi d’oferir-los una formació que els capaciti per a l’acompliment qualificat de les professions i l’accés a l’ocupació.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;L’Ordre TAS/718/2008, de 7 de març, per la qual es desenvolupa el Reial decret 395/2007, de 23 de març, en matèria de formació d’oferta i s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades al seu finançament, regula l’obligació del beneficiari de la subvenció de justificar la realització de l’acció formativa i de les despeses generades per aquesta activitat, i es fa necessari desenvolupar la forma de dur a terme aquesta justificació, tant per raons d’eficàcia en la gestió com per oferir més i millors garanties als ciutadans.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;La disposició final tercera de l’Ordre TAS/718/2008, de 7 de març, estableix que el director general del Servei Públic d’Ocupació Estatal i els òrgans competents de les administracions autonòmiques podran dictar, en els àmbits competencials respectius, les disposicions que siguin necessàries per aplicar-les.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Així mateix, la Resolució del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de 22 d’agost de 2012, per la qual s’obren les convocatòries per presentar les sol·licituds de subvencions per finançar accions formatives dirigides prioritàriament a treballadores i a treballadors desocupats (BOIB núm. 129, d’1 de setembre), estableix que a l’efecte de la seva justificació es podran imputar totes les despeses finançables d’acord els criteris d’imputació regulats en la Resolució del Conseller d’Educació, Cultura i Universitats, per la qual es regula la justificació de les despeses derivades de la realització d’accions de formació professional per a l’ocupació.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Aquesta resolució suposa regular i fixar un marc instrumental de mètodes d’imputació, al qual s’han d’ajustar els centres i les entitats col·laboradores en l’execució de les accions formatives, a fi d’aconseguir una correcta determinació i justificació de les despeses imputables a l’activitat desenvolupada. El propòsit perseguit és millorar la tramitació i la liquidació posterior de les despeses ocasionades per l’execució de les accions formatives subvencionades en el marc de la Resolució del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 22 d’agost de 2012.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Per tot això, dict la següent&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Resolució&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;1. Aprovar el manual de justificació de despeses derivades del desenvolupament d’accions de formació professional per a l’ocupació convocades per la Resolució del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 22 d’agost de 2012.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;2.Ordenar la publicació d’aquesta Resolució en el &lt;i&gt;Butlletí Oficial de les Illes Balears &lt;/i&gt;i començarà a tenir efectes l’endemà d’haver-se publicat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Interposició de recursos&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Contra aquesta Resolució, que exhureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació, Cultura i Universitats, president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el &lt;i&gt;Butlletí Oficial de les Illes Balears&lt;/i&gt;, d’acord amb el qual disposen l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (BOE núm. 285, de 27 de novembre), modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener (BOE núm. 12, de 14 de gener).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de publicar-se en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb el qual estableix l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Palma, 22 d’octubre de 2012&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;&lt;strong&gt;El conseller d’Educació, Cultura i Universitats&lt;/strong&gt;&lt;br /&gt; Rafael Àngel Bosch i Sans&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&amp;nbsp;&lt;span lang="ca-ES"&gt;&lt;b&gt;ANNEX 1&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;&lt;b&gt;Manual de justificació de despeses derivades de la realització d’accions de formació professional dirigides a treballadors desocupats per al període 2012-2013&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Capítol I&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Disposicions generals&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;1. &lt;strong&gt;Objecte i àmbit d’aplicació&lt;/strong&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;L’objecte d’aquesta Resolució és regular el contingut, l’abast i la justificació de les despeses subvencionables derivades de la realització d’accions formatives dirigides prioritàriament a treballadores i treballadors desocupats per al període 2012-2013.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;2. &lt;/span&gt;&lt;b&gt;Despeses subvencionables&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Les despeses subvencionables són les previstes en el Reial&lt;/span&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt; decret 395/2007, de 23 de març, pel qual es regula el subsistema de formació professional per a l’ocupació, i en l’Ordre TAS/718/2008, de 7 de març, per la qual es desenvolupa aquest Reial decret, en matèria de formació d’oferta i s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades al seu finançament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Es consideren despeses subvencionables els costos reals, efectivament realitzats, pagats i justificats mitjançant factures o documents comptables de valor probatori equivalent, que no superin el valor de mercat i responguin a la naturalesa de l’activitat subvencionada.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;3. &lt;/span&gt;&lt;b&gt;Termini de justificació&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;El beneficiari ha de presentar davant el SOIB la justificació de la realització de l’acció formativa i de les despeses realitzades per a cadascuna en el termini màxim de tres mesos des de l’acabament de l’especialitat formativa.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Transcorregut el termini establert de justificació sense que s’hagi presentat, aquest Servei requerirà el beneficiari perquè en el termini improrrogable de 15 dies ho faci. La falta de presentació de justificació en el termini establert comporta la pèrdua del dret, l’exigència del reintegrament, si escau, i altres responsabilitats establertes en la Llei general de subvencions. Presentar la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat no eximeix el beneficiari de les sancions que, d’acord amb la llei, li corresponguin.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;4. &lt;/span&gt;&lt;b&gt;Període subvencionable&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Com a norma general, poden ser imputades i admeses com a despeses subvencionables les realitzades efectivament en el període d’impartició de l’acció formativa.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Es poden admetre com a despeses subvencionables els costos en què pogués incórrer el beneficiari en les tasques de preparació per impartir l’acció formativa i per tancar-la, compresos en el període d’un mes anterior a l’inici de l’acció formativa i un mes posterior al seu acabament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&amp;nbsp;&lt;b&gt;Capítol II&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Disposicions comunes als diferents conceptes de despeses&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;5. &lt;/b&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;&lt;b&gt;Despeses que s’han de declarar&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;En cap cas el cost d’adquisició de les despeses subvencionables no pot ser superior al valor de mercat i, en particular, quan hi hagi vinculació entre perceptor i pagador.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Els beneficiaris de les subvencions han de declarar la totalitat de les despeses generades per aquestes. No s’admetran després d’haver presentat la liquidació justificants de despeses no incloses inicialment en aquesta.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;6. &lt;/span&gt;&lt;b&gt;Justificació de les despeses&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Les despeses s’han d’acreditar mitjançant factures i altres documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa en els termes establerts reglamentàriament, i s’han de correspondre amb les despeses efectivament fetes i pagades.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Si la factura s’imputa íntegrament a una acció formativa, s’ha de consignar l’identificador de l’acció formativa a la qual es refereix. Si s’imputàs parcialment, s’ha de detallar en un escrit adjunt quins són els elements que s’imputen, així com els preus respectius. Així mateix, s’ha de garantir la condició de despesa cofinançada pel SOIB&lt;/span&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;, si escau, a través del mecanisme d’estampillament de justificants.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Les factures han de contenir una descripció completa i detallada de l’operació realitzada, i s’ha d’ajustar als requisits del Reial decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l’impost sobre el valor afegit.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;En els casos en què el concepte de la factura no sigui autoexplicatiu, s’ha d’acompanyar d’una còpia compulsada dels albarans de lliurament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;No s’han de fer modificacions ni s’han de guixar els documents que es presentin com a justificants de despeses. Qualsevol aclariment que es vulgui fer, s’ha d’aportar en un escrit adjunt.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Tots els escrits que acompanyin la liquidació han d’estar firmats i segellats pel beneficiari de la subvenció.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;7. &lt;/span&gt;&lt;b&gt;Comptabilitat&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;El beneficiari ha d’identificar, en compte separat i degudament codificat, els ingressos i les despeses derivades de la realització de l’activitat formativa subvencionada, desglossades per acció formativa.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;8. &lt;/span&gt;&lt;b&gt;Modalitats de justificació&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;El beneficiari ha de justificar el compliment pel qual es va concedir el finançament de les accions formatives i l’aplicació dels fons percebuts mitjançant la rendició del compte justificatiu de la despesa i amb l’informe d’auditor.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;L’abast i contingut de l’informe d’auditoria serà fixat pel SOIB&lt;/span&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt; i l’Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig, per la qual s’aprova la norma d’actuació dels auditors de comptes en la realització dels &lt;/span&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;treballs&lt;/span&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt; de revisió de comptes justificatius de subvencions. En tot cas, ha de preveure l’anàlisi dels costos subvencionables i els criteris d’imputació establerts en l’annex 2 de l’Ordre TAS/718/2007, de 7 de març. Així, les despeses declarades són elegibles i tenen el suport de factures o documents comptables de valor probatori equivalent, estan efectivament pagades dins el període subvencionable i queda constància de la materialització del pagament a través de l’acreditació corresponent en els termes prevists en aquesta Resolució.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;9. &lt;/span&gt;&lt;b&gt;Subcontractació&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;El beneficiari ha d’executar directament les accions formatives quan aquest sigui un centre o una entitat de formació, sense que pugui subcontractar-les a tercers.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;No es considera subcontractació la contractació de les despeses en què ha d’incórrer el beneficiari per fer l’activitat subvencionada. La contractació de personal docent per part del beneficiari per impartir la formació subvencionada no és considerada subcontractació.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;10. &lt;/span&gt;&lt;b&gt;Vinculació&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;S’entén que existeix una relació de vinculació entre parts quan una de les parts actua en concert, exerceix o té la possibilitat d’exercir, directament o indirectament, o en virtut de pactes o acords entre accionistes o partícips, el control sobre una altra o una influència significativa en la presa de decisions financeres o d’explotació de l’altra part.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;En particular, s’entén que existeix vinculació quan es donen els supòsits de l’article&amp;nbsp;68 del Reial decret 887/2006, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei general de subvencions.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Quan una persona, ja sigui física o jurídica, estigui vinculada amb el beneficiari i faci la totalitat o una part de les activitats que fonamenten la concessió de la subvenció en nom i per compte d’aquest, estan obligats a complir els requisits de justificació respecte de les activitats realitzades en nom i per compte del beneficiari de la subvenció. Aquesta documentació ha de formar part de la justificació que està obligat a presentar el beneficiari que va sol·licitar la subvenció.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;&lt;b&gt;Capítol III&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;&lt;b&gt;Costos subvencionables&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;&lt;b&gt;Secció 1&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;11. &lt;/span&gt;&lt;b&gt;Classificació de despeses subvencionables&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Són subvencionables totes les despeses en què incorri la persona o l’entitat beneficiària per dur a terme l’acció formativa. Les despeses subvencionables són les que estableix l’annex 2 de l’Ordre TAS/718/2008, de 7 de març.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;12. &lt;/span&gt;&lt;b&gt;Despeses no subvencionables&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Es consideren despeses no subvencionables les que no guarden relació directa amb l’activitat objecte de la subvenció, i a més:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;1. Els tributs que no siguin realment i definitivament suportats pel beneficiari, entenent com a tals els que puguin repercutir-se, recuperar-se o compensar-se per qualsevol mitjà.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;2. Les despeses derivades de préstecs o crèdits, així com les d’obertura i manteniment de comptes corrents.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;3. Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;4. &lt;/span&gt;Les despeses de procediments judicials.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;5. Els interessos deutors dels comptes bancaris.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;6. &lt;span lang="ca-ES"&gt;L’adquisició de mobiliari, equips, vehicles, infraestructures, béns immobles i terrenys.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;7. &lt;/span&gt;Els acreditats amb documents que no reflecteixin de manera clara el concepte de la despesa i la quantitat.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;8. &lt;span lang="ca-ES"&gt;Els suportats en documents justificatius que no són conformes amb la normativa legal vigent.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;9. Les despeses en les quals falta el justificant de pagament corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="ca-ES" style="text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;&lt;b&gt;Secció 2&lt;br /&gt; Costos directes de l’activitat formativa&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;13. &lt;/span&gt;&lt;b&gt;Retribucions dels formadors interns i externs&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;S’inclouen com&lt;span lang="ca-ES"&gt; &lt;/span&gt;a despeses d’aquest apartat les retribucions dels formadors, comprenent els sous o honoraris del personal docent, contractat fix o eventual, i/o del servei extern docent, així com les despeses de Seguretat Social a càrrec del centre o entitat de formació quan hagi contractat els formadors per compte aliè i els costos de preparació, impartició, tutoria i avaluació imputables als formadors.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;En concepte de despeses de preparació, tutoria i avaluació als participants es podrà imputar fins a un màxim del 20&amp;nbsp;% de les despeses imputades, amb la deguda acreditació davant del SOIB d’haver fet les activitats esmentades.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Així mateix, s’inclouen com a&lt;/span&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt; despeses les de desplaçament, allotjament i manutenció dels formadors sempre que es justifiqui la realitat del desplaçament. No s’acceptaran com a elegibles les quanties que excedeixin els límits establerts en el Reial decret 439/2007, de 30 març, pel qual s’aprova el Reglament de l’IRPF.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;S’inclouen en aquest apartat només les despeses relatives als docents inclosos en el programa formatiu de l’acció formativa i, si escau, les modificacions posteriors.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;A l’efecte d’aplicació d’aquesta Resolució, la contractació per part del beneficiari del personal docent per impartir la formació subvencionada no es considera subcontractació.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;La suma dels costos directes imputables en concepte de retribucions dels formadors interns i externs prevists en aquest apartat representen un cost mínim del 40&amp;nbsp;% dels costos totals de la subvenció que s’ha de liquidar. En cas de no aconseguir aquest percentatge, la diferència no podrà imputar-se com a despeses directes, despeses associades o altres costos.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Es poden imputar les despeses per la participació simultània de dos o més formadors en el mateix horari i per a la mateixa acció formativa per a grups d’alumnes pertanyents a col·lectius vulnerables quan, per raons pedagògiques, es consideri necessari per a un millor aprofitament dels alumnes.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;&lt;span style="background: none repeat scroll 0% 0% rgb(255, 255, 255)"&gt;Amb caràcter general, qualsevol persona que presti els seus serveis a qualsevol acció formativa només pot mantenir simultàniament una única relació respecte de l’entitat beneficiària, bé de caràcter laboral o bé de caràcter mercantil.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Segons el personal docent que imparteix la formació subvencionada, cal distingir els supòsits següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="ca-ES" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&amp;nbsp;1. &lt;span lang="ca-ES"&gt;En el cas de perso&lt;/span&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;nal contractat per compte aliè exclusivament per impartir l’acció formativa, s’ha de presentar una fotocòpia del contracte, del qual se’n derivi clarament l’objecte, fotocòpies compulsades de les nòmines del període imputat i els TC1 i TC2 corresponents, així com la declaració responsable en la qual han de constar el nombre d’hores impartides pel docent i el seu cost. El cost hora imputable a cada acció s’ha de fer mitjançant la fórmula següent:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="ca-ES" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;table align="center" border="1" cellpadding="7" cellspacing="0" width="346"&gt; 
 &lt;tbody&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td width="332"&gt; &lt;p lang="ca-ES" style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Import brut salarial retribuït + prorrata pagues extres + prorrata vacances + quota Seguretat Social empresa&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td width="332"&gt; &lt;p style="margin: 0px"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;&lt;b&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; Nbre. d’hores impartides&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
 &lt;/tbody&gt; 
&lt;/table&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;En conseqüència, no s’han de computar les percepcions no salarials excloses de cotització en el Règim General de la Seguretat Social, a excepció de les indemnitzacions derivades de l’extinció del contracte, d’acord amb el que estableix l’article 49.1.&lt;i&gt;c&lt;/i&gt; de l’Estatut dels Treballadors.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Així mateix, també són imputables els complements obligatoris establerts per conveni.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;2. En el cas de personal contractat per compte d’altri, per prestar els seus serveis en l’entitat beneficiària de forma habitual, s’han de presentar fotocòpies compulsades de les nòmines del període imputat i els TC1 i TC2 corresponents, així com la declaració responsable en la qual es faci constar la imputació realitzada, per a cadascun dels mesos, i per cadascun dels treballadors, d’acord amb el mètode de càlcul següent:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;table align="center" border="1" cellpadding="7" cellspacing="0" width="461"&gt; 
 &lt;tbody&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td width="282"&gt; &lt;p lang="ca-ES"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Importi brut nòmina + prorrata pagues extres + quota Seguretat Social empresa&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td rowspan="2" width="151"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;&lt;b&gt;X Nbre. hores mensuals imputades a l’acció&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td width="282"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;&lt;b&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; Nbre. d’hores mensuals segons conveni&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
 &lt;/tbody&gt; 
&lt;/table&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;En el supòsit que el contracte que s’ha d’imputar fos de jornada parcial, el divisor és el nbre. d’hores mensuals pactades en el contracte esmentat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;En l’import brut de la nòmina no s’han de computar les percepcions no salarials excloses de cotització en el Règim General de la Seguretat Social, a excepció dels plus obligatoris establerts per conveni.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;La remuneració mensual habitualment percebuda pel treballador, no pot ser incrementada durant el període d’execució de l’acció, llevat que una norma o modificació del conveni col·lectiu així ho estableixi.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;3. Servei extern docent: s’entén per servei extern docent la contractació només de formadors professionals treballadors per compte propi.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;El servei s’ha de justificar mitjançant fotocòpia compulsada de les factures i el justificant de pagament corresponent. En qualsevol cas, a la factura s’ha de descriure la denominació de l’acció formativa, el número d’expedient, l’activitat realitzada, el nombre d’hores impartides, el cost per hora i l’import total, així com la retenció efectuada en concepte d’IRPF.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;L’import total de servei extern docent no pot superar el 80&amp;nbsp;% dels costos directes d’impartició de l’acció formativa imputats en aquest concepte.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;4. Quan el beneficiari de la subvenció sigui una persona jurídica i un soci sense relació laboral imputi costos com a formador, s’ha d’ajustar al que es disposa per al personal contractat per compte propi, ja que la persona física actua com a professional davant la societat. A més, ha de presentar el rebut de cotització del Règim Especial d’Autònoms i el model 036 (declaració censal d’alta, modificació i baixa al cens d’empresaris, professionals i retenidors).&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&amp;nbsp;5. &lt;span lang="ca-ES"&gt;Quan el beneficiari de la subvenció sigui persona jurídica i un soci amb relació laboral imputi costos com a formador, s’ha d’ajustar al que es disposa per al personal contractat per compte d’altri, amb l’excepció, si escau, de l’afiliació a la Seguretat Social en el règim d’autònoms i no en el de règim general.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&amp;nbsp;6. &lt;span lang="ca-ES"&gt;En el supòsit que el beneficiari &lt;/span&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;o beneficiària de la subvenció sigui una persona física o una entitat sense personalitat jurídica en règim d’atribució de rendes que imputa costos de docència a l’acció formativa, el cost s’ha de justificar mitjançant una memòria de l’activitat feta, els rebuts de cotització al règim especial de treballadors autònoms i una declaració jurada del titular del centre en què figuri el &lt;/span&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;nombre&lt;/span&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt; d’hores impartides, el cost per hora i l’import que s’ha de percebre.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;14. &lt;b&gt;Despeses d’amortització d’instal·lacions i equips, aules, tallers i altres superfícies utilitzades en el desenvolupament de la formació&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;S’hi inclouen les despeses d’amortització d’instal·lacions, equips i eines, així com el programari informàtic, sempre que la vida útil sigui superior a un exercici anual. Així mateix, s’hi inclouen les despeses d’amortització d’aules, tallers i altres superfícies utilitzades en el desenvolupament de la formació.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Aquestes despeses han de presentar-se, en el cas d’equips i eines, desglossades per hores d’utilització i, en el cas d’aules, tallers i altres superfícies, pel període de durada de l’acció formativa subvencionada.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;L’amortització s’ha de fer seguint les normes de comptabilitat generalment acceptades, i és admissible, a aquest efecte, l’aplicació del mètode d’amortització de les taules&lt;/span&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt; establertes oficialment pel Reial decret 1777/2004, de 30 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de l’impost sobre societats. Només es pot imputar la despesa d’amortització corresponent únicament i exclusivament al període subvencionable, d’acord amb el càlcul següent:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;table align="center" border="1" cellpadding="7" cellspacing="0" width="461"&gt; 
 &lt;tbody&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td width="282"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;&lt;b&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &amp;nbsp;&amp;nbsp; Import de l’amortització anual&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td rowspan="2" width="151"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;&lt;b&gt;X Nbre. d’hores de l’acció&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td width="282"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;&lt;b&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; &amp;nbsp; Nbre. d’hores ús normal&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
 &lt;/tbody&gt; 
&lt;/table&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;En el cas de béns immobles, al resultat obtingut de l’operació anterior se li ha d’aplicar el percentatge que resulti de dividir la superfície destinada a l’acció formativa subvencionada entre la superfície total de l’immoble.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Aquestes despeses s’han de justificar alhora que la liquidació, per a cada element inclòs, mitjançant la presentació dels documents següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;1. El model del «Quadre d’amortització» que es troba a la pàgina web del SOIB.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;2. Les factures d’adquisició dels elements amortitzables així com els justificants de pagament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;3. El certificat de la persona responsable de l’entitat que indiqui que les despeses d’amortització es corresponen amb béns amortitzables registrats oficialment en la comptabilitat de l’entitat beneficiària de la subvenció i hi ha d’indicar si s’ha obtingut alguna subvenció per finançar l’adquisició dels béns amortitzables.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;La xifra màxima que s’ha de reflectir en aquest apartat no pot superar el 10&amp;nbsp;% dels costos totals per a l’activitat formativa.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;15. &lt;b&gt;Despeses de mitjans i materials didàctics i béns consumibles&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;S’hi inclouen les despeses de textos i materials didàctics d’un sol ús per a l’alumne, així com els materials de treball fungibles utilitzats durant el desenvolupament de les activitats de formació.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Es justificaran alhora que la liquidació de l’acció formativa amb la presentació de la documentació següent:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;1. Fotocòpies compulsades de les factures amb els requisits exigits en el Reial decret 1496/2003, de 28 de novembre, a les quals s’ha d’acompanyar el justificant de pagament corresponent. Quan l’import d’una factura no sigui imputable íntegrament a una acció formativa, ha d’aportar-se una explicació raonada detallant el material imputat, el nombre d’unitats imputades i el cost.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;2. Rebut detallat i firmat pels alumnes del material d’un sol ús que se’ls hagi lliurat de forma individualitzada. No es considera subvencionable la despesa quan els rebuts no estiguin firmats, els firmin altres persones que no hagin participat en l’acció formativa o no indiquin els materials rebuts.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;En el cas de materials de treball fungibles, el SOIB podrà exigir que s’adjunti una memòria justificativa en què es detallin les activitats desenvolupades i la seva relació amb els consums imputats.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;16. &lt;/span&gt;&lt;b&gt;Despeses de lloguer&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;En aquest concepte estan compresos els costos d’arrendament d’equips, plataformes tecnològiques, aules, tallers i altres superfícies utilitzades en l’execució de l’acció formativa subvencionada.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Si el material o les instal·lacions imputats en aquest concepte han estat arrendats exclusivament pe fer-hi l’acció formativa subvencionable, se n’ha de justificar la despesa presentant el contracte de lloguer, les factures i els justificants de pagament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;En cas d’arrendament anual, s’ha de justificar mitjançant els documents anteriors i amb una explicació raonada dels criteris d’imputació, d’acord amb el mètode de càlcul següent:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;table align="center" border="1" cellpadding="7" cellspacing="0" width="461"&gt; 
 &lt;tbody&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td width="282"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;&lt;b&gt;Import de l’arrendament anual&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
   &lt;td rowspan="2" width="151"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;&lt;b&gt;X Nbre. d’ hores de l’acció&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td width="282"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;&lt;b&gt;Nbre. d’hores d’ús normal&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
 &lt;/tbody&gt; 
&lt;/table&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;En el cas de béns immobles, s’ha d’aplicar al resultat obtingut el coeficient resultant de dividir la superfície utilitzada en la realització de l’acció formativa subvencionada entre la superfície total de l’immoble arrendat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;No són subvencionables els conceptes que segons la llei o el contracte d’arrendament no vagin a càrrec de l’arrendatari. A més, si el beneficiari és propietari d’elements similars als arrendats, per poder imputar aquestes despeses, s’ha de justificar en una memòria econòmica la necessitat d’aquest arrendament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;17. &lt;b&gt;Despeses d’arrendament financer&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Estan inclosos en aquestes despeses les que hagin d’imputar-se o tinguin el seu origen en l’activitat de l’acció formativa per lísing i rènting, tant d’instal·lacions com de maquinària i equips. Són subvencionables les despeses corresponents únicament i exclusivament al període d’impartició de l’acció formativa subvencionada.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Les despeses s’han de justificar, per a cada concepte inclòs, mitjançant la presentació de les fotocòpies compulsades de les factures corresponents i del contracte de lloguer, amb els requisits exigits en el Reial decret 1496/2003, de 28 de novembre, així com del justificant de pagament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;En el supòsit que les despeses originades pel lloguer d’instal·lacions i equips s’imputin a una acció formativa al 100&lt;/span&gt;&amp;nbsp;&lt;span lang="ca-ES"&gt;% o es reparteixin íntegrament entre diverses accions formatives que el SOIB ha concedit al centre i a l’entitat de formació, ha de justificar-se adequadament que les instal·lacions s’usen únicament i exclusivament per impartir les accions formatives esmentades.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;En el cas d’arrendament financer (lísing i/o rènting) és subvencionable la part de la quota mensual, i queden exclosos altres costs lligats al contracte d’arrendament financer, com l’exercici de l’opció de compra, el marge del llogater, les assegurances i els interessos dels costos de refinançament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;En el supòsit que hi hagi compromís en l’execució de l’opció de compra o bé que el contracte no n’especifiqui l’existència, l’arrendament financer tant de béns mobles com immobles, és subvencionable en la part proporcional de la dotació a l’amortització, d’acord amb el que preveu per a l’amortització d’aquests béns l’article 14 d’aquesta resolució.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;18. &lt;b&gt;Despeses d’assegurança d’accidents dels participants&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;S’inclouen en aquest concepte les despeses d’assegurances d’accidents dels alumnes participants en l’acció formativa, i comprèn l’import de les pòlisses o primes corresponents a tots els alumnes assegurats, per riscos d’accidents que hi pogués haver com a conseqüència de l’assistència a les accions formatives, inclosa la fase de realització, si escau, de pràctiques professionals no laborals i que incloguin els trajectes d’anada i retorn al lloc d’impartició de les classes, i es limita estrictament en la durada al període de celebració de l’acció formativa.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;La pòlissa d’assegurança pot ser subscrita específicament per a cada acció formativa o de forma col·lectiva per a diverses accions formatives. En un cas i un altre, la pòlissa ha d’indicar amb exactitud la data d’inici i de venciment, el número identificador de l’acció formativa, el nombre d’alumnes participants assegurats i les cobertures contractades.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;En el cas de contractes, la cobertura dels quals excedeixi a l’acció formativa que es tracti, es justificarà degudament la forma de determinació del cost imputat en termes d’alumnes participants.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Qualsevol modificació en la dates d’inici i acabament de l’acció formativa suposa necessàriament l’adaptació de la pòlissa a les noves dates.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Aquesta despesa s’ha de justificar alhora que la liquidació de l’acció formativa amb la presentació de la fotocòpia compulsada de la pòlissa d’assegurança subscrita, en la qual ha de constar degudament identificada la prima satisfeta, així com el justificant de pagament corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;19. &lt;/span&gt;&lt;b&gt;Despeses de publicitat&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;S’hi inclouen les despeses de publicitat derivades de la difusió i promoció de les accions formatives per mitjans que utilitzin diferents sistemes de comunicació, per les activitats i els serveis realitzats.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Quan el cost de la publicitat consisteixi en la publicació d’un o diversos anuncis en algun dels diaris de major difusió regional i sigui directament imputable a una acció, la despesa s’ha de justificar mitjançant una fotocòpia compulsada de la factura i el justificant de pagament, i s’hi ha d’indicar la data de publicació de l’anunci. Així mateix, s’hi ha d’adjuntar una còpia en suport paper o digital de la publicitat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Quan la despesa de publicitat repercuteixi en diverses accions, s’ha d’imputar a cadascuna d’aquestes, d’acord amb el mètode de càlcul següent:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;table align="center" border="1" cellpadding="7" cellspacing="0" width="239"&gt; 
 &lt;tbody&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td width="225"&gt; &lt;p lang="ca-ES"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Import total de la factura&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td width="225"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;&lt;b&gt;Nbre. d’accions anunciades&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
 &lt;/tbody&gt; 
&lt;/table&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Quan la despesa de publicitat consisteixi en l’elaboració de fullets o cartells, s’ha de justificar i acreditar en la forma establerta per als anuncis en premsa, i se n’ha d’acompanyar d’un exemplar.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Si la despesa de publicitat consisteix en la tramesa de cartes, s’ha de justificar mitjançant una fotocòpia compulsada de la factura detallada expedida pel Servei de Correus. Així mateix, s’ha de presentar una declaració responsable, per a cada acció, del nombre de cartes enviades i del preu unitari de cadascuna de les trameses, i s’ha d’acompanyar d’un exemplar de les cartes enviades.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Si la despesa de publicitat es fa per qualsevol altre mitjà&lt;/span&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt; diferent dels descrits anteriorment, s’ha de justificar mitjançant fotocòpies compulsades de les factures, en les quals ha d’aparèixer indicat clarament el mitjà utilitzat i l’objecte d’aquesta. En el cas que la factura no sigui imputable íntegrament a una acció, s’ha de justificar la despesa de forma anàloga a la descrita en els apartats anteriors.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;No són subvencionables les despeses de publicitat, la documentació escrita o els anuncis, així com qualsevol tipus d’informació que derivi de l’activitat subvencionada que no respecti les premisses establertes en la convocatòria, o bé que no faci constar clarament la participació del SOIB i els logotips oficials de la resta d’administracions participants.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;&lt;b&gt;Secció 3&lt;br /&gt; Costos associats de l’activitat formativa&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;&lt;b&gt;20. &lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;b&gt;Costos de personal de suport&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Comprèn les despeses derivades per l’administració i direcció, així com per les activitats de coordinació, seguiment i control de l’activitat docent, que siguin estrictament necessàries per preparar, gestionar i executar l’acció formativa.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;El beneficiari ha de presentar una memòria explicativa en la qual es relacionin les tasques realitzades, el temps dedicat per cada persona al mes a aquestes tasques, i el cost de les mateixes. Així mateix s’estableixen les limitacions següents:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;1. El nombre d’hores màxim a imputar en concepte de direcció i coordinació no pot superar el 25&amp;nbsp;% de les hores totals de l’acció formativa.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;2. El nombre d’hores màxim a imputar per a les tasques d’administració no pot superar el 75&amp;nbsp;% de les hores totals de l’acció formativa.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Les despeses per a aquest concepte s’han de presentar desglossades per acció formativa i s’han de justificar segons les directrius i els criteris definits en l’article 13 d’aquesta resolució.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;strong&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;21. &lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;b&gt;Despeses financeres&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;S’hi inclouen les despeses financeres directament relacionades amb l’activitat subvencionada i que siguin indispensables per preparar-la o executar-la adequadament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;S’hi inclouen les comissions, els interessos i les altres despeses que hi hagi per constituir la garantia bancària i, per justificar-la, s’ha d’aportar una fotocòpia compulsada dels documents de constitució d’aquesta garantia i de les despeses que s’hi associen.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;No són subvencionables les despeses de transaccions financeres, les comissions i pèrdues de canvi i les despeses d’obertura i manteniment de comptes bancaris. No tenen la consideració de despeses financeres les despeses derivades de préstecs i crèdits.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;22. &lt;b&gt;Altres despeses associades&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;S’hi inclouen: llum, aigua, calefacció, missatgeria, correu, neteja, vigilància i altres costos, no especificats anteriorment, associats a l’execució de l’activitat formativa.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;A més dels prevists, s’hi inclouran les despeses de telèfon i comunicacions (fax, connexió a Internet), així com les de manteniment de les instal·lacions i els equipaments formatius.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;En particular, s’inclouen com a costos imputables els d’edició, impressió i traducció del material d’ensenyament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;El beneficiari ha d’imputar aquestes despeses en la part que raonablement correspongui d’acord amb principis i normes de comptabilitat generalment admeses i, en qualsevol cas, en la mesura en què aquests costos corresponguin al període en què efectivament es realitza l’activitat. S’han de justificar juntament amb la liquidació, per a cada concepte inclòs, mitjançant la presentació de la fotocòpia compulsada de la factura corresponent, amb els requisits exigits en el Reial decret 1496/2003, de 28 de novembre, així com el justificant de pagament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Les despeses de correu i missatgeria corresponents a una acció formativa poden imputar-s’hi al 100&amp;nbsp;% sempre que responguin a un criteri de racionalitat. Les despeses de correu i missatgeria corresponents a diverses accions formatives, s’imputen a aquestes accions d’acord amb el mètode següent:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;table align="center" border="1" cellpadding="7" cellspacing="0" width="200"&gt; 
 &lt;tbody&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td width="186"&gt; &lt;p lang="ca-ES"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;b&gt;Import de la factura&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td width="186"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;&lt;b&gt;Nbre. d’accions&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
 &lt;/tbody&gt; 
&lt;/table&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Les despeses d’electricitat, aigua, telèfon i altres subministraments de pagament periòdic s’han de justificar presentant les factures completes, en les quals ha de figurar el període de lectura i els justificants de pagament. El cost d’aquestes despeses no s’ha d’imputar d’acord amb la data d’emissió de la factura ni amb la data de pagament, sinó d’acord amb el període de consum o de quota que consti en el justificant de despesa corresponent. La imputació s’ha d’efectuar aplicant la fórmula següent:&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;table align="center" border="1" cellpadding="7" cellspacing="0" width="386"&gt; 
 &lt;tbody&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td width="372"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;&lt;b&gt;Import de la factura x Total hores de l’acció formativa x superfície utilitzada&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
  &lt;tr&gt; 
   &lt;td width="372"&gt; &lt;p&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;&lt;b&gt;Total hores d’obertura del centre x total superfície del centre&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; &lt;/td&gt; 
  &lt;/tr&gt; 
 &lt;/tbody&gt; 
&lt;/table&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Les despeses imputades en concepte de comunitat de propietaris s’han de justificar presentant els rebuts o les factures i els justificants de pagament corresponents. Quan el beneficiari sigui l’arrendatari i hagi pactat amb el llogater que aquestes despeses les ha d’abonar ell mateix, ha de presentar el contracte en què consti aquest acord. La imputació d’aquestes despeses s’ha de calcular d’acord amb l’establert en l’apartat anterior.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Les despeses corresponents a neteja, vigilància i altres serveis personals ha d’atendre els mateixos criteris d’imputació, així com de documentació justificativa que s’ha de presentar, que s’han establert per a la retribució de formadors, a excepció de les baixes laborals. En el cas que es contracti un servei extern, la factura ha de desglossar el nombre d’hores abonades i el preu de l’hora. Ha d’imputar-se el cost d’aquests serveis segons el cost de l’hora i el factor superfície.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Es poden considerar com a subvencionables les despeses d’assessoria laboral o fiscal. El justificant de despesa corresponent ha d’especificar el tipus de tasques que es remuneren i el preu corresponent a cadascuna d’aquestes. En el cas d’assessoria laboral, el cost s’ha de calcular a partir de la plantilla mitjana imputada a l’acció formativa subvencionable en relació amb la plantilla mitjana de l’entitat durant el període d’execució d’aquesta. Quant a l’assessoria fiscal, el cost s’ha de calcular a partir de la quantia de la subvenció concedida en relació amb el volum d’activitat del beneficiari, entenent com a volum d’activitat el volum d’ingressos.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Tots els costos que no s’han relacionat anteriorment són imputables sempre que compleixin els requisits per considerar-los subvencionables, i que la seva imputació s’ajusti a criteris de racionalitat i proporcionalitat i de desenvolupament de l’acció formativa, i si escau, a la superfície destinada a l’acció formativa.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Els costos que corresponguin a despeses de manteniment d’instal·lacions i a altres de naturalesa periòdica no poden imputar-se íntegrament en el moment en què se n’efectua el pagament, sinó que s’ha de prorratejar en el període a què es refereix la despesa.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;En el cas de manteniment d’equips, la imputació s’ha de calcular dividint l’import de la factura entre el nombre d’hores d’utilització de l’equip en el període a què es refereix la despesa, i a continuació s’ha de multiplicar el resultat obtingut per les hores d’utilització de l’equip en l’acció formativa en aquest període. En el cas que no s’indiqui en la factura el període a què va referit, aquest s’ha d’entendre anual.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Només són subvencionables els costos per reparacions que s’hagin ocasionat directament per impartir l’acció formativa. El criteri d’imputació d’aquest cost s’ha de fer a través de la relació d’hores d’acció formativa del mes que es faci la reparació entre les hores totals d’altres accions formatives que utilitzin el bé aquest mes.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;En cap cas no s’admet la imputació dels costos que no siguin necessaris per al desenvolupament de l’activitat subvencionada, ni les despeses realitzades per voluntat de la persona o entitat beneficiària, com quotes pagades per afiliació a associacions, etc.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&amp;nbsp;23. &lt;b&gt;Límit de costos associats&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;La suma dels costos associats prevists en aquest capítol no pot superar el 15&amp;nbsp;% dels costos de l’acció formativa.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;&lt;b&gt;Secció 4&lt;br /&gt; Altres despeses subvencionables&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;24. &lt;b&gt;Despeses derivades a què el compte justificatiu es faci amb informe auditor&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;S’hi inclouen els costos interns i externs derivats de l’elaboració de l’informe auditor. Els costos de l’informe auditor, quan aquest sigui preceptiu, queden limitats a un màxim del 3&amp;nbsp;% de la subvenció concedida per executar l’activitat formativa. El cost d’auditoria s’ha de justificar mitjançant una fotocòpia compulsada de la factura a la qual s’ha d’acompanyar el justificant de pagament corresponent. S’ha de desglossar la despesa per acció formativa i la imputació s’ha de fer pel nombre de participants.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm; text-align: center"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;&lt;b&gt;Capítol IV&lt;br /&gt; Liquidació i pagament&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;25. &lt;/span&gt;&lt;b&gt;Liquidació de la subvenció&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;A l’efecte de determinar la subvenció una vegada executada la formació es considera que una alumna o alumne ha finalitzat la formació quan hagi assistit, almenys, al 75&amp;nbsp;% de la durada de l’acció formativa.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;A l’efecte exclusivament de la liquidació de la subvenció concedida, si hi hagués abandonaments dels treballadors es podran incorporar altres treballadors a la formació en el seu lloc. Aquesta substitució s’ha d’admetre sempre que tengui lloc abans d’arribar al 25&amp;nbsp;% de la durada de l’acció formativa, excepte quan es tracti d’accions formatives vinculades a certificats de professionalitat. En aquest cas únicament s’admetrà la substitució, sempre que no s’hagi superat aquest percentatge, si té lloc durant els primers cinc dies lectius des de l’inici de l’acció formativa.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Es consideraran alumnes finals els treballadors aturats que haguessin d’abandonar-lo per haver trobat ocupació, sempre que haguessin fet el 25&amp;nbsp;% de l’acció formativa.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;En els casos en els quals s’autoritzi un augment del nombre inicial d’alumnes aprovats, sense que suposi un detriment en la qualitat de la impartició de la docència, ni suposi un augment de la subvenció concedida, s’ha d’explicar, a l’efecte de la penalització per baixa, el nombre d’alumnes aprovats en el projecte inicial i no el d’alumnes que hagin iniciat l’acció formativa.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;26. &lt;/span&gt;&lt;b&gt;Traçabilitat dels pagaments&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Per acceptar les despeses com justificades és necessari que s’identifiqui clarament la correspondència entre el justificant de despesa i el justificant de pagament corresponent. Si el justificant de pagament inclou el pagament de diverses factures i no s’han especificat en el concepte del justificant bancari, aquest justificant ha d’anar acompanyat del total de les factures que hi estiguin afectades.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;En cap cas no es donen per vàlids els justificants de pagament corregits manualment.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;27. &lt;/span&gt;&lt;b&gt;El pagament i la seva justificació&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;El beneficiari de les accions formatives ha de justificar els pagaments de les despeses declarades, i els ha de justificar segons la forma de pagament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;En el cas de pagament per transferència o ingrés en compte, s’han de justificar mitjançant l’ordre de transferència o d’ingrés en compte, en el qual estiguin identificats els ordenants i els beneficiaris de l’operació, així com el document justificatiu de la despesa que se salda, i ha d’estar consignat el segell de compensació de l’entitat financera o la validació mecànica corresponent; en el cas que no hi consti, s’hi ha d’acompanyar una certificació o un extracte de l’entitat financera acreditatiu del càrrec.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;En el cas de transferència telemàtica, s’ha de justificar amb l’extracte de l’entitat financera en el qual aparegui reflectida l’operació. L’extracte de l’entitat financera ha de contenir la identitat del titular del compte que ha de ser el beneficiari de la subvenció, la numeració completa del compte amb 20 dígits, la data del pagament, el concepte que ha d’identificar clarament la seva correspondència amb el document justificatiu de la despesa i l’import del pagament. En tots els extractes, hi ha de constar la firma i el segell de l’entitat financera, i tenen validesa els obtinguts per via telemàtica.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;En el cas de pagament en efectiu, s’ha de justificar mitjançant un rebut en el qual estigui identificat el proveïdor, l’import que es rep, el nombre&lt;/span&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;, el concepte i la data d’emissió del document justificatiu de la despesa que se salda, la data del pagament, la firma que indiqui nom, cognoms i NIF de la persona que firma, així com el segell, si escau. En el supòsit que el pagament s’acrediti mitjançant rebut consignat en el document justificatiu de la despesa, aquest ha de contenir els mateixos requisits que en el paràgraf anterior.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;En els dos presumptes de pagament en efectiu i a l’efecte de comprovar la sortida material dels fons, s’hi ha d’acompanyar la còpia de l’assentament comptable del pagament efectuat o la certificació comptable firmada pel representant legal de l’entitat.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Només s’admet el pagament en efectiu quan l’import sigui inferior a 60 euros.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Quan els pagaments s’hagin fet amb un xec, aquest ha de ser nominatiu. El pagament s’ha de justificar mitjançant una fotocòpia del xec o del rebut en el qual s’ha de fer constar que l’ha rebut. El xec ha d’indicar el número&lt;/span&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt; i la data d’emissió, el proveïdor, l’import, el &lt;/span&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;número&lt;/span&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;, el concepte i la data d’emissió del document justificatiu de la despesa que se salda, data del pagament, firma amb nom, cognoms i NIF de la persona que firma, així com el segell, si escau. En els dos supòsits s’ha d’aportar certificació o extracte de l’entitat financera acreditatiu del càrrec en compte.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;En el cas de pagament mitjançant pagaré, els documents justificatius consistiran en la còpia del pagaré i de l’extracte de l’entitat financera del càrrec en compte corresponent a l’operació justificada. La data de venciment del pagaré ha de ser anterior a la data per presentar la justificació corresponent i s’ha d’haver pagat efectivament.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;En el cas de pagament mitjançant domiciliació en compte, s’ha de justificar amb el deute per domiciliació o l’extracte de l’entitat financera acreditatiu del càrrec. També es pot justificar amb una certificació expedida per l’entitat financera en la qual s’identifiqui el document justificatiu de la despesa que se salda.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;La justificació dels pagaments de nòmines i factures és presentada per l’import líquid d’aquestes i, si els justificants de pagament es fan per la totalitat de treballadors, és necessari presentar el desglossament per treballador.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Els imports de les retencions per endavant que figurin en les nòmines i factures s’han d’acreditar mitjançant l’aportació dels documents d’ingrés a Hisenda de les retencions practicades en concepte d’IRPF.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;En el cas del pagament de les assegurances socials s’han de presentar els documents TC1 i TC2 en els quals aparegui consignat el segell de compensació o pagament en efectiu de l’entitat financera corresponent.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;28. &lt;/span&gt;&lt;b&gt;Incompliments i justificació incompleta&lt;/b&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;Quan el SOIB apreciï l’existència de defectes esmenables en la justificació presentada pel beneficiari, els ha de posar en coneixement seu i li ha de concedir un termini de deu dies per corregir-los.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt; 
&lt;p style="margin-bottom: 0cm"&gt; &lt;span style="font-family: times new roman, times, serif; font-size: 12px"&gt;&lt;span lang="ca-ES"&gt;L’incompliment dels requisits establerts en la normativa aplicable, així com de les condicions que s’hagin establert en la resolució de concessió corresponent, dóna lloc a la pèrdua total o parcial del dret al cobrament de la subvenció o, previ procediment de reintegrament, a l’obligació de tornar totalment o parcialment la subvenció percebuda i els interessos de demora corresponents.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;]]</env:contingut>
  </rdf:Description>
</rdf:RDF>
